OLD TV NEWSCAST TITLES, PART ONE (ALASKA-LOUISIANA)
Make your own free website on Tripod.com
OLD TV NEWSCAST TITLES

This is a list of what TV stations USED to call their local news programs. Also included are call letter changes, original (NTSC) analog channel assignments, previous network affiliation, ownership changes, etc.

A number of newscasts are no longer in production, and are simply listed as 'DEFUNCT'. 'DARK' indicates a station that was known to produce local news programs is no longer in operation, though in some cases the license and/or frequency was later taken up by other broadcasters.

The oldest known newscast branding is listed first, with changing titles listed after.
Known dates are provided.

Links to current newscast branding can of course be found on the main page.

Also of note, stations are listed by their 'heritage' analog channel number, rather than their actual digital RF channel (unless indicated otherwise).

Special thanks to a number of individuals who have helped to provide many of the titles, broadcast times, affiliation switches, etc.

Last update: 4/14/14. Past branding of WLTZ/Columbus, GA; WTGS/Savannah, GA; and WGXA/Macon, GA added.





Note-Past Network Key:
DuMont-Dumont Television Network
NET-National Educational Television
NetSpan-former name of "Telemundo"
Overmeyer Network, later the United Network
Pax/i-former names of ION network
SIN-Spanish International Network, former name of "Univision"
UPN-United Paramount Network
WB-The WB Television Network
E-E! Entertainment Television (Canada)

ALABAMA:

WTVY/Channel 4
Dothan
"WTVY News"
Past Channel Number: 9
Past Ownership: Woods Communications Group (-1995), Benedek Broadcasting (1995-2002)

WKRG/Channel 5
Mobile
"NewsCenter 5" (1980s)
"News 5" (early 1990s)
"WKRG 5 News" (1990s-2002)
Past Ownership: Spartan

WBRC/Channel 6
Birmingham
"Alabama Newsreel"
"Total News" (1970s-early 1980s)
"Channel 6 News" (1980s)
"BRC 6 News" (mid 1980s)
"Channel 6 News" (late 1980s-early 1990s)
Past Channel Number: 4
Past Affiliation: DuMont & NBC (1949-54), CBS (1954-61), ABC (1961-96), Independent (1996-96)
Past Ownership: Storer Broadcasting, Taft, Gillet, New World, Fox Television Stations

WVUA-CA/Channel 7
Tuscaloosa
"NewsChannel 49"
"7 News"
"WVUA 7 News"
Past Call Letters: WJRD-LP
Past Channel Number: 49
Past Affiliation: Independent, Pax

WAKA/Channel 8
Selma/Montgomery
"Action 8 News"
"TV-8 News"
"TV-8 Eyewitness News" (-2002)
"CBS 8 News" (2002-2012)
Past Call Letters: WSLA

WALA/Channel 10
Mobile
"The News Now" (1970s-83)
"The News 10" (1980s)
"Action News 10" (1980s-95)
"Fox 10 Action News" (1995-2001)
Past Affiliation: NBC (1953-96)
Past Ownership: Burnham Broadcasting (-1995), SF Broadcasting (1995-3/98), Emmis Broadcasting (3/98-2005)

WSFA/Channel 12
Montgomery
"News Room with Frank McGee" (1955-56)
"WSFA-TV News" (1956-1980s)
"WSFA News 12" (-2002)
Past Ownership: Liberty Corp[Cosmos Broadcasting] (-2005)

WVTM/Channel 13
Birmingham
"WAPI News" (1960s)
"Dateline News" (1960s)
"Action News 13" (1970s)
"Newswatch 13" (1970s)
"Channel 13 News" (1980s)
"TV-13 News" (1980s)
"Alabama's 13 First News" (1980s)
"Alabama's 13 News" (1990s)
"NBC 13 News" (-2010)
Past Call Letters: WAFM, WABT, WAPI
Past Affiliation: CBS
Past Ownership: Newhouse, Times-Mirror, New World Television, NBC-Universal (-2006)

WHDF/Channel 15
Florence
"NewsScene 15" (1980s-90s)
"Channel 15 News" (1990s)
DEFUNCT
"UPN 15 News at Nine" (2000)
DEFUNCT; produced by WAAY
Past Call Letters: WOWL
Past Affiliation: NBC (-1995), UPN (1995-9/17/06)

WPMI/Channel 15
Mobile
"NewsChannel 15" (1996-98)
"NBC 15 News" (1998-2009)
"Local 15 News" (2009-2010)
"Local 15 Nonstop News" (2010-)
Past Affiliation: Independent (1982-86), Fox (1986-1996)
Past Ownership: Clear Channel (-2007), Newport Television (2007-2012)

WDBB/Channel 17
Bessemer/Tuscaloosa
"NewsCenter 17"
"Alabama's Nine O'Clock News"/"DBB News"
"WDBB 17 News"
DEFUNCT
"WB 21 News at Nine"/"NewsCentral" (-10/02/05)
DEFUNCT; formerly part of Sinclair's 'NewsCentral' operation, replaced by a same-titled newscast from WIAT-TV.
"WB 21 News at Nine" (10/13/05-9/17/06)
Past Affiliation: Independent (1984-87), Fox (1987-96), Independent, The WB (-9/17/06)
Past Ownership: DuBose Broacasting, Abry, Cunningham Broadcasting (-2013)

WDHN/Channel 18
Dothan
"Newswatch 18"
"News 18"
"WDHN News 18" (-2008)
Past Ownership: Morris Network

WHNT/Channel 19
Huntsville
"News 19" (1970s)
"Action News 19" (1970s-80s)
"WHNT News 19" (1980s)
"NewsCenter 19" (1980s-95)
"NewsChannel 19 (1995-2009)
Past Ownership: Charlie Gibson, New York Times, Local TV (-2013)

WCOV/Channel 20
Montgomery
"WCOV-TV News" (1953-61)
"The Dick Wilson Report" (1961-68)
"Newsnight" (1968-74)
"Eyewitness News" (1974-78)
"TV-20 News" (1978-81)
"Newsroom 20" (1981-85)
"COV Eyewitness News" (1985-86)
DEFUNCT
"Good Day Alabama" (-2010)
DEFUNCT, simulcast of WBRC/Birhingham 7am news
"Fox News at Nine" (-12/31/10)
DEFUNCT; produced by WSFA, unrelated to current newscast
Past Affiliation: CBS (1953-1/86), Independent (1/86-10/86)
Past Ownership: Covington Family (1953-64), Gay-Bell Corporation (1964-85)

WTTO/Channel 21
Birmingham
"WB 21 News at Nine"/"NewsCentral" (-10/2/05)
DEFUNCT; formerly part of Sinclair's 'NewsCentral' operation, replaced by a same-titled newscast from WIAT-TV.
"WB 21 News at Nine" (10/3/05-9/17/06)
DEFUNCT; produced by WIAT
Past Affiliation: Independent (-1991), Fox (1991-96), Independent (1996-97), The WB (1997-9/17/06)
Past Ownership: HR Broadcasting, Abry, Sinclair (-2013)

WBMM/Channel 22
Tuskegee/Montgomery
"CW News at Nine" (-2012)
DEFUNCT; produced by Independent News Network
Past Affiliation: Pax (1999-2005), Daystar (2005-2006)

WEAC-CD/Channel 24
Jacksonville
"TV-24 News"
Past Call Letters: W24CB (1994-2002), WJXS-CA (2002-2012)
Past Affiliation: Independent (1994-2002)

WAAY/Channel 31
Huntsville
"The WAAY of the World"
"31 News" (1970s)
"31 NewsCenter" (1970s)
"31 Eyewitness News" (1970s-80s)
"31 News" (1980s-)
"WAAY 31 News" (-2010)
Past Call Letters: WAFG
Past Affiliation: ABC, NBC
Past Ownership: Smith Broadcasting, Piedmont

WNCF/Channel 32
Montgomery
"First Edition News" (1981-82)
"WKAB-TV News" (1980s)
"Newswatch 32" (1980s-90s)
"ABC 32 News" (1995-2/99)
DEFUNCT
"ABC 32 News" (9/99-7/4/03)
DEFUNCT
"ABC 32 News 10 at 10" (-2012)
DEFUNCT; 10pm newscast produced by Independent News Network
"Good Morning Montgomery" (-2012)
Past Call Letters: WKAB, WHOA
Past Ownership: Media-General

WCFT/Channel 33
Tuscaloosa
"TV-33 News" (1970s)
"Eyewitness News" (1970s-80s)
"33 Eyewitness News" (1980s-96)
DEFUNCT; unrelated to current newscast, sort of
Past Affiliation: Independent, CBS (1969-1996)

WJSU/Channel 40
Anniston/Gadsen
"TV-40 News" (1980s-96)
DEFUNCT; unrelated to current newscast, sort of
Past Call Letters: WHMA
Past Affiliation: CBS/NBC (10/69-3/70), CBS (3/70-1996)
Past Ownership: Jackson State University, Osborn Communications

WIAT/Channel 42
Birmingham
"42 News" (1960s-70s)
"42 NewsPlus" (1970s)
"Metro News" (1980s)
"TV-42 News" (-1982)
DEFUNCT
"Action News Birmingham" (1987-)
"Action News 42" (1980s-90s)
"42 News" (-12/31/97)
DEFUNCT; unrleated to current newscast
"42 Daily News" (2/5/98-10/31/04)
"News 42" (11/5/04-2007)
Past Call Letters: WBMG (1965-97)
Past Ownership: Roy H. Park, Media General (1996-2006), New Vision (2006-2012)

WJTC/Channel 44
Mobile/Pensacola, FL
"UNKNOWN" (1984-)
DEFUNCT
"Prime News 44" (1990s)
DEFUNCT; 9pm newscast produced by WPMI; unrelated to current newscasts
Past Affiliation: Independent (1984-1995), UPN (1995-9/17/06)
Past Ownership: Clear Channel (-2007), Newport Television (2007-2012)

WPXH/Channel 44
Gadsden/Birmingham
"Alabama's Nine O'Clock News"/"DBB News"
DEFUNCT
(Satellite of WDBB/Tuscaloosa)
"42 News" (1996-97)
DEFUNCT; simulcast of WBMG evening newscasts
"42 Daily News" (1997-99)
DEFUNCT; simulcast of WIAT evening newscasts
"NBC 13 News" (-2005)
DEFUNCT; rebroadcast of WVTM evening newscasts
Past Call Letters: WNAL (1986-99)
Past Ownership: Abry, Sinclair (-1996), Fant Broadcasting (1996-98)
Past Affiliation: Independent (1986-87), Fox (1987-96), CBS (1996-99), Independent (1999)

WAFF/Channel 48
Huntsville
"Region Report"
"News 48" (1970s-80s)
"First News 48" (1980s)
"The News" (1980s)
"WAFF 48 News" (1980s-90s)
"The Tennessee Valley NewsChannel" (1990s)
Past Call Letters: WMSL, WYUR
Past Channel Number: 23
Past Affiliation: NBC (-1968), ABC (1968-77)
Past Ownership: Whisehant, AFLAC, Inc

WZDX/Channel 54
Huntsville
"Fox 54 Nine O'Clock News" (1/07-9/10)
DEFUNCT. News production by Independent News Network replaced by local production from WAAY-TV, otherwise retained same branding
Past Affiliation: Independent (1985-90)

ALASKA:

KATN/Channel 2
Fairbanks
"Tanana Valley News" (1955-)
"The Big 30"/"Nitecap News" (1960s)
"Interior News Tonight" (1980s)
"Fairbanks' News 2" (-1996)
DEFUNCT
"NewsLink Alaska"
Past Call Letters: KFAR (1955-81), KTTU (1981-84)
Past Affiliation: ABC/NBC (Secondary)

KTUU/Channel 2
Anchorage
"KENI-TV News"
"TV-2 News" (1970s)
"Newservice 2" (1980s)
Past Call Letters: KFIA (1953-55), KENI (1955-81)
Past Affiliation: NBC/ABC (Secondary), ABC (1970-1971)
Past Ownership: Zaser Longsten

KTBY/Channel 4
Anchorage
"Fox 4 News at Nine" (-2008)
DEFUNCT; 9pm newscast produced by KTVA, unrelated to current newscast
Past Affiliation: Independent (1983-86)
Past Ownership: Piedmont

KATH-LD/Channel 5.1
Juneau
"Channel 2 News" (-2013)
DEFUNCT; simulcast of KTUU/Anchorage newscasts
Past Ownership: Dan Eutlain (1998-2013)

KSCT-LP/Channel 5
Sitka
"Channel 2 News" (-2013)
DEFUNCT; simulcast of KTUU/Anchorage newscasts
Past Call Letters: K05KH (1995)
Past Ownership: Dan Eutlain (1995-2013)

KJUD/Channel 8
Juneau
"Capitol City News 8" (-1996)
DEFUNCT
"Alaska Statewide News"
"NewsLink Alaska"
Past Call Letters: KINY (1956-1980)
Past Affiliation: CBS/ABC/NBC

KTVA/Channel 11
Anchorage
"Eyewitness News" (1990s)
"Alaska's 11 News" (1990s-2001)
"Anchorage 11 News" (2001-2004)
"CBS 11 News" (2004-2013)
Past Affiliation: NBC/DuMont/ABC (secondary)
Past Ownership: August Hiebert (1953-), Media News Group (2000-2013)

KTVF/Channel 11
"Fairbanks Newsreel"
"Scope News"
Past Affiliation: CBS/DuMont, CBS
Past Ownership: Ackerley Group, Clear Channel

KYUR/Channel 13
Anchorage
"KIMO Evening News" (1970s)
"Action News 13" (1980s)
"KIMO News 13" (1980s)
"KIMO 13 News"
"Alaska Statewide News"
"NewsLink Alaska"
Past Call Letters: KHAR (1967-71), KIMO (1971-2011)
Past Affiliation: NBC (1970-71)
Past Ownership: Sourdough Broadcasters Inc, Smith Broadcasting (-2010)

KJMW-LP/Channel 25
Ketchikan
"Fox News Ketchikan"
DEFUNCT, DARK
Past Affiliation: Fox

ARIZONA:

KNAZ/Channel 2
Flagstaff
"News 2" (1980s-90s)
"Channel 2 News" (1990s)
"2 News" (1990s-8/15/08)
DEFUNCT
Past Call Letters: KOAI

KTVK/Channel 3
Phoenix
"Total News" (1970s-80s)
"Eyewitness News 3" (-1986)
"NewsChannel 3" (1986-2004)
Past Affiliation: ABC (1955-1995), WB (1995-96)
Past Ownership: Media Arizona (1955-99), Belo (1999-2013), Sander Media Holdings (2013)

KVOA/Channel 4
Tucson
"Channel 4 Final" (1950s)
"Channel 4 Night Report" (1950s)
"The Bennett-Jackson Report"
"24 Hours"
"In-4-mation Center" (1971-73)
"TV-4 Eyewitness News"
"Eyewitness News 4" (-2006)
"News 4" (2006-2013)
Past Ownership: Pacific & Southern Broadcasting (1953-55), Alvarado Television (1955-72), Channel 4 TV (1972-82), H&C Communications (1982-93)

KPHO/Channel 5
Phoenix
"Today's News" (1950s)
"News in Focus" (1950s)
"3-Star News Report" (1950s)
"Midday News"/"The 6 O'Clock Report" (1970s)
"Eyewitness News" (1970s)
"News 5" (1980s-90s)
"Arizona 5 News" (1990s-96)
"CBS 5 News" (1996-2000)
"TV-5 News" (2000-7/2002)
"News 5" (7/2002-2/2004)
Past Affiliation: CBS (1949-55), Independent (1955-95)

KMOH/Channel 6
Kingman
"UNKNOWN"
DEFUNCT
"12 News"
DEFUNCT, former satellite of KPNX
Past Affiliation: Independent, WB (1995-97), NBC (KPNX satellite, 1997-2004)
Past Ownership: Standard Life Insurance, Grand Canyon Television Company, Gannett (1997-2004)

KGUN/Channel 9
Tucson
"News in Action"
"NewsCenter 9" (1980s)
Past Call Letters: KDWI (1956-57)
Past Ownership: Lee Enterprises (-10/1/2000), Emmis Broadcasting (10/2/2000-2005)

KSAZ/Channel 10
Phoenix
"The Big News"/"Niteline News" (1960s)
"KOOL News" (1970s)
"KOOL News 10" (1970s-80s)
"NewsCenter 10" (1980s)
"Channel 10 News" (1990s-95)
"10 News" (1995-96)
Past Call Letters: KOOL (1953-82), KTSP (1982-94)
Past Affiliation: ABC (1953-55), CBS (1955-1995)
Past Ownership: Great American TV & Radio, New World (-1996)

KIVA/Channel 11
Yuma
UNKNOWN, DEFUNCT
DARK (1970)
Past Affiliation: NBC (1953-70), CBS/ABC/DuMont (1953-56), CBS/ABC (1953-63), ABC (1963-68)
Past Ownership: Merrill Telecasting (-1970)

KMSB/Channel 11
Tucson
"KZAZ Newsroom" (1970s-80s)
DEFUNCT
"Fox 11 News at Nine"
(Produced by KTVK/Phoenix, AZ)
"Fox 11 News at Nine" (-2012)
DEFUNCT; unrelated to current newscast produced by KOLD
"Good Morning Arizona" (-2012)
(Simulcast of KTVK/Phoenix morning news)
Past Call Letters: KZAZ
Past Affiliation: Independent (-1986)
Past Ownership: A.H. Belo (-2013)

KYMA/Channel 11
Yuma
"Valley News" (1960s)
"Eyewitness News" (1980s)
"KYMA First News" (1990s)
"NBC NewsChannel 11" (-2009)
Past Affiliation: ABC (1988)
Past Ownership: Intermountain West Communications (-2013)

KPNX/Channel 12
Phoenix
"News Nite" (1950s)
"News 90"/"The World Today" (1960s)
"Phoenix News" (1970s)
"Channel 12 Action News" (1970s-80s)
"Channel 12 News" (1980s)
Past Call Letters: KTYL, KVAR, KTAR
Past Ownership: Combined Communications Corp. (-1979)

KFPH/Channel 13
Flagstaff
"News 13" (1990s)
DEFUNCT
Past Call Letters: KTTM, KBPX, KDUO
Past Affiliation: WB, Pax, Independent
Past Ownership: Paxson

KOLD/Channel 13
Tucson
"Telenews"
"KOLD-TV Big News"/"Niteline News"
"Channel 13 News"
"NewsCenter 13"
"News 13" (-2004)
Past Call Letters: KOPO (1953-57)
Past Ownership: Gene Autry, Evening News Association, Ellis Communications

KSWT/Channel 13
Yuma
"The Big News" (1960s)
"Topline News" (1980s)
"NewsCenter 13" (1980s-90s)
"NewsChannel 13" (1990s)
"CBS 13 Southwest News" (1990s-2002)
"KSWT News" (2002-2006)
"KSWT News 13" (2006-2013)
Past Call Letters: KBLU (1963-78), KYEL (1978-91)
Past Affiliation: CBS, (1963-70), NBC (1970-88), ABC (1988-94), Telemundo (Secondary, 1990s-2000), Pax (Secondary, 2000-2004)
Past Ownership: Desert Telecasters (1963-66), Eller Telecasting (1966-68), Combined Communications (1968-78), Chapman Television (1978), Service Broadcasters (1978-83), Beacon Broadcasters (1983-91), KB Media (1991-98), Eclipse Media (1998-2000), Pappas (2000-2013)

KNXV/Channel 15
Phoenix
"News 15" (1994-2002)
Past Affiliation: Independent (1979-86), Fox (1986-94), Independent/Secondary ABC (1994-95)

KPAZ/Channel 21
Phoenix
UNKNOWN (1973-75)
DEFUNCT
Past Affiliation: Independent

KCAB-LP/Channel 28
Casa Grande
"News 28" (-2011)
DEFUNCT, DARK
Past Call Letters: K47FW (1999-2005)
Past Channel Number: 47 (1999-2005)
Past Affiliation: America One (-2011)
Past Ownership: Central Arizona Broadcasting, LLC (1999-2011)

KTAZ/Channel 39
Phoenix
"Noticiero Telemundo Arizona" (-2007)
DEFUNCT, replaced by centralcast from Fort Worth
"Conteo de Noticias" (2007-2010)
DEFUNCT; station returned to local news production
Past Call Letters: KDTP (-2006)
Past Affiliation: Daystar
Past Ownership: Daystar

KHRR/Channel 40
Tucson
"Telecentro"
"Noticiero Telemundo 40"/"Noticiero Telemundo Arizona" (-2007)
DEFUNCT, replaced by centralcast from Fort Worth
"Conteo de Noticias" (2007-2010)
DEFUNCT; station now simulcasts local news from KTAZ

KWBA/Channel 58
Tucson
"WB News First at Nine"
"WB News" (-12/05)
DEFUNCT; produced by KOLD. Unrelated to current newscast.
Past Affiliation: WB (-9/17/06)

KASW/Channel 61
Phoenix
"NewsNight"
DEFUNCT; produced by KTVK
Past Affiliation: WB (-9/17/06)
Past Ownership: A.H. Belo (-2013), Sander Media Holdings (2013)

ARKANSAS:

KARK/Channel 4
Little Rock
"Eyewitness News" (1970s-90s)
"News 4" (1990s-2002)
"News 4 Arkansas" (2002-2004)
Past Ownership: Morris Network

KFSM/Channel 5
Fort Smith/Fayettville
"The News People" (1980s)
"First Team News" (1990s)
Past Call Letters: KNAC, KFSA
Past Ownership: New York Times, Local TV (-2013)

KATV/Channel 7
Little Rock/Pine Bluff
"KATV News" (-1970s)
"NewsScene 7" (1970s-80s)
Past Ownership: Leake Broadcasting

K07XL-D/Channel 7.1
Mountain Home
"Hometown News"
DEFUNCT
Past Affiliation: America One (-2009)

KAIT/Channel 8
Jonesboro
"Region 8 News"
"KAIT 8 News"
Past Ownership: Liberty Corp[Cosmos Broadcasting] (-2005)

KTHV/Channel 11
Little Rock
"Channel 11 with George Moore"
"Dateline News"
"Newswatch 11"
"11 Action News" (-1997)
"Today's THV" (1997-2013)

KKYK-CA/Channel 20
Little Rock
"KKYK News" (1998)
"News at Nine" (1999)
DEFUNCT
Past Channel Number: 22
Past Call Letters: K22FA, KKYK-LP, KYPX-LP
Past Affiliation: Independent, WB (1997-2001), Pax (2001-2005)
Past Ownership: Equity Media

KFTA/Channel 24
Fort Smith/Fayetteville
"KLMN 24 News"
"24 Express News"
"Newsline 24/51"
"Eyewitness News"
DEFUNCT; unlrelated to current newscast
"Arkansas' NBC News" (-2004)
"KNWA Northwest Arkansas News" (2004-2007)
"Fox 24 News at Nine (2007-2008)
Past Call Letters: KLMN (1978-82), KPOM (1982-2005)
Past Affiliation: CBS (1978-80), NBC (1980-2006)
Past Ownership: JPG TV

K26GS-D/Channel 26.1
Harrison
"Hometown News"
DEFUNCT
Past Affiliation: America One (-2009)

KHOG/Channel 29
Fayetteville
"NewsCenter"
"Your Hometown News"
Past Call Letters: KTVP
Past Affiliation: CBS (1977-1978)
(Satellite of KHBS)

KHBS/Channel 40
Fort Smith
"NewsCenter"
"Your Hometown News"
Past Call Letters: KFPW
Past Affiliation: CBS (1971-78)

KARZ/Channel 42
Little Rock
"WB 42 5:30 Report" (-9/06)
DEFUNCT
"KARK 4 News: First in Prime"
"KARK 4 News Today"
DEFUNCT
Past Call Letters: KVUT (1993-98), KYPX (1998-2001), KLRA (2001), KWBF (2001-2009)
Past Affiliation: Independent, Pax (1998-2001), WB (2001-9/4/06)
Past Ownership: Equity Media

KXUN-LP/Channel 43 (Univision)
Fort Smith
"Noticiero Univision Arkansas" (-6/08)
DEFUNCT
Past Ownership: Equity Media

KPBI-CA/Channel 46
Fort Smith
"5 News on Fox"
DEFUNCT; 9pm newscast produced by KFSM
Past Affiliation: Fox (-2006)

KKYK/Channel 49
Camden
"News at Nine" (1999)
DEFUNCT
(Satellite of KKYK-LP)
Past Call Letters: KKYK (1998-2001), KYPX (2001-2006)
Past Affiliation: WB (-2001), Pax (2001-2005)
Past Ownership: Equity Media

KNWA/Channel 51
Rogers
"Arkansas' NBC News" (-2004)
Past Call Letters: KFAA
Past Ownership: Griffin

KLRA-LP/Channel 58
Little Rock/Pine Bluff
"Noticias Univision Arkansas" (-6/08)
DEFUNCT
Past Ownership: Equity Media

CALIFORNIA:

KCBS/Channel 2
Los Angeles
"World News" (1938-)
"Fleetwood Lawson & the News" (1950-)
"The Big News" (1959-76)
"Newsroom" (1976-81)
"Channel 2 News" (1981-89)
"Channel 2 Action News" (1989-97)
"Channel 2 News" (1997-1997)
"CBS 2 News" (1997-9/09)
"CBS 2 NewsCentral" (9/09-12/09)
Past Call Letters: W6XAO (1931-48), KTSL (1948-51), KNXT (1951-4/2/84)
Past Affiliation: Experimental (1931-48), Independent (1948), DuMont (1948-51)
Past Ownership: Don Lee (1931-51), Columbia Broadcasting System (1951-), Viacom

KTVU/Channel 2
Oakland/San Francisco
"The Ten O'Clock News" (1958-)
"The Tuck & Fortner Report" (1970s)
"Action News" (1970s-)
Past Affiliation: Independent (1958-1986)

KCRA/Channel 3
Sacramento
"Channel 3 Reports" (1970s-99)
"KCRA 3 Reports" (1999-2011)
Past Ownership: Kelly Broadcasting

KEYT/Channel 3
Santa Barbara
"The Bill Huddy Report" (1970s)
"Key News" (1970s-2013)
Past Ownership: Smith Broadcasting

KIEM/Channel 3
Eureka/Arcata
"Eyewitness News"
Past Affiliation: CBS/NBC

KNBC/Channel 4
Los Angeles
"Ford News & Weather" (1950-)
"Jack Latham & the News" (1950s)
"News 4" (1960s)
"KNBC Report" (1960s)
"The Sixth Hour News"/"The Eleventh Hour News" (1960s)
"KNBC Newservice" (1970s)
"NewsCenter 4" (1970s-82)
"News 4-LA" (1982-85)
"Channel 4 News" (1985-2011)
"NBC 4 LA News" (2011)
Past Call Letters: KNBH, KRCA
Past Ownership: RCA

KRON/Channel 4
San Francisco
"Chronicle News" (1950s-)
"Newswatch 4" (1970s)
"NewsCenter 4" (1980s-2001)
Past Call Letters: KCPR
Past Channel Number: 11
Past Affiliation: NBC (1957-12/31/01), Independent (1/1/02-9/4/06)
Past Ownership: Chronicle

KPIX/Channel 5
San Francisco
"The Noon News" (1950s)
"Shell News" (1950s)
"William Winter and the News" (1950s)
"Eyewitness News" (1970s-95)
"KPIX 5 News" (1995)
"Channel 5 Eyewitness News (1995-2004)
"CBS 5 Eyewitness News" (2004-2013)
Past Affiliation: NBC/DuMont (12/22/48-4/18/49)
Past Ownership: Associated Broadcasters, Westinghouse, Viacom

KTLA/Channel 5
Los Angeles
"W6XYZ Newsroom" (1940s)
"Telenews" (1947-)
"KTLA Newsreel" (1950s)
"The News Live On 5" (1960s)
"News Picture 5:30" (1960s)
"News Picture 3pm" (1960s)
"Big 5 News" (1970s)
"The George Putnam News" (1970s)
"Newswatch" (1970s)
"Channel 5 News at Ten" (1970s-90s)
Past Call Letters: W6XYZ (1939-47)
Past Affiliation: Experimental (1939-47), Independent (1947-95), WB (1995-9/17/06)
Past Ownership: Paramount (1947-64), Gene Autry (1964-86)

KSBY/Channel 6
San Luis Obispo/Santa Barbara/Santa Maria
"KSBY News" (1980s)
"Action News"
Past Ownership: Blair Broadcasting, Gillett, EP Communications, SJL, New Vision

XETV/Channel 6
San Diego/Tijuana, Mexico
UNKNOWN
DEFUNCT (-1972)
"Up To Date" (1970s)
DEFUNCT; news updates unrelated to current newscast
"Fox 6 News" (1999-7/31/08)
Past Affiliation: Independent (1953-56), ABC (1956-72), Independent (1972-1987), Fox (1987-7/31/08)

KABC/Channel 7
Los Angeles
"Channel 7 News"
"Channel 7 Eyewitness News"
Past Call Letters: KECA
Past Ownership: ABC, Capital Cities/ABC

KAIL-DT/Channel 7.1
Fresno
"KSEE 24 News at Ten" (2006-9/09)
DEFUNCT; produced by KSEE
Past Affiliation: Independent (1953-95), UPN (1995-2006)
Past Channel Number: 53 (analog)

KGO/Channel 7
San Francisco
"San Francisco Tonight" (1950s)
"90 For News"/"The News" (1960s)
"Newsbeat" (1960s)
"Channel 7 NewsScene" (1970s)
"Channel 7 News" (1980s-90s)
Past Ownership: ABC, Capital Cities/ABC

KRCR/Channel 7
Chico/Redding
"NewsBeat"/"NewsFinal" (1970s)
"7-R News" (1980s)
"Northstate News"
Past Call Letters: KVIP
Past Affiliation: NBC, ABC (Secondary)
Past Ownership: Lamco

KVYE/Channel 7
El Centro/Yuma, AZ
"Notivalle"

KFMB/Channel 8
San Diego
"KFMB-TV News" (1960s-70s)
"Action News 75" (1975)
"News 8" (1980s-2002)
"Local 8 News" (2002-9/05)
"News 8" (9/05-10/13)

KSBW/Channel 8
Salinas
"Action 8 News"
Past Ownership: Blair Broadcasting, Pulitzer Broadcasting

KCAL/Channel 9
Los Angeles
"Don Lee News" (1950s)
"The Evening News" (1960s)
"Channel 9 News"/"The Ten O'Clock News" (1970s-80s)
"News Nine" (1980s)
"Channel 9 News"/"Prime 9 News" (1989-90s)
"K-Cal 9 News" (1990s-9/09)
"K-Cal 9 NewsCentral" (9/09-12/09)
Past Call Letters: KFI (8/25/48-1951), KHJ (1951-12/2/89)
Past Affiliation: NBC (8/25/48-1/49), Independent (1/49-1954), DuMont (1954-55)
Past Ownership: Earle C. Anthony (8/25/48-1951), RKO (1951-89), Fidelity Television (1989), Walt Disney Corp. (1989-11/22/96), Young Broadcasting (11/22/96-5/15/02)

KECY/Channel 9
El Centro/Yuma, AZ
"News 9"
DEFUNCT, unrelated to current newscast
Past Call Letters: KECC (1968-81)
Past Affiliation: ABC (1968-70), CBS (1970-82), ABC (1982-85), CBS (1985-94)
Past Ownership: United Broadcasting (1968-81), Pacific Media Corp. (1981-97)

KGTV/Channel 10
San Diego
"KOGO News"
"The News" (1970s-80s)
Past Call Letters: KFSD (1953-61), KOGO (1961-72)
Past Affiliation: NBC (1953-1977)
Past Ownership: Time-Life

KXTV/Channel 10
Sacramento/Stockton
"Shell News" (1955-)
"KXTV News" (1960s)
"The Wilson-Gray Report" (1960s)
"The Big News"
"Channel 10 News" (1970s)
"News Service 10" (1970s)
"Eyewitness News"
Past Call Letters: KBET (3/20/55-1959)
Past Affiliation: CBS (1955-3/95)
Past Ownership: Sacramento Telecasters (1955-59), Corinthian Broadcasting Corp. (1959-71), Dun & Bradstreet Inc., (1971-83), A.H. Belo Corp. (1983-99)

KNTV/Channel 11
San Jose/San Francisco/Oakland
"Channel 11 News"
"Now News"
"The Scene Tonight"
"News 11" (1970s-87)
"KNTV News" (1987-95)
"NewsChannel 11" (1995-12/31/01)
"NBC 3 News" (1/01/02-9/02)
"NBC 11 News" (9/02-7/08)
Past Affiliation: Independent (1955-60), ABC (1960-2000), WB (7/3/00-12/31/01)
Past DMA: San Jose/Salinas/Monterey
Past Ownership: Gill Cable, Landmark Communications, Granite (-2002)

KTTV/Channel 11
Los Angeles
"The Times KTTV Newsreel" (1950s)
"George Putman & the News" (1950s-60s)
"Metro News" (1970s-80s)
"LA 11 News" (1980s)
"Channel 11 News" (1980s)
"Fox News" (1990s)
Past Affiliation: CBS (-1951), DuMont (1951-54), Independent (1954-86)
Past Ownership: Times-Mirror, Metromedia

KCOY/Channel 12
Santa Maria
"News 12" (1970s)
"KCOY News" (1980s)
"Newswatch 12" (1980s)
"NewsChannel 12"
"CBS 12 News"
"KCOY News 12"
"KCOY CBS 12 News" (-2009)
Past Ownership: Ackerley Group (-2001), Clear Channel (2001-2007), Newport Television (2007-2007), Cowles Publishing (2007-2014)

KHSL/Channel 12
Chico/Redding
"Newscope 12"
"The Big News" (1970s)
"News 12"
"Channel 12 News" (-2003)
"Northern California News" (2003-2005)
"KHSL News" (2005-2006)
"Action News" (2006-2013)
Past Ownership: Catamount Broadcast Group (-2013)

KCOP/Channel 13
Los Angeles
"Clete Roberts & the News" (1950-)
"Newsroom" (1960s)
"News 13" (1970s-80s)
"World Network News Los Angeles" (1980s)
"News 13" (1980s)
"NewsCenter 13" (1980s)
"Real News" (1990s)
"UPN News 13" (1995-9/2002)
"UPN 13 News" (9/2002-1/25/06)
"Channel 13 News" (1/26/06-8/13/06)
"My 13 News" (8/14/06-11/30/08)
"Fox News" (12/08-2013)
DEFUNCT
Past Call Letters: KLAC
Past Ownership: KMTR Radio Corp., Copley Press (1954-60), Chris-Craft Television/United TV (1960-2002)
Past Affiliation: Independent (-1995), UPN (1995-9/4/06)

KOVR/Channel 13
Stockton/Sacramento
"Action News 13"
"Newswatch 13"
"KOVR 13 News" (1980s-2005)
Past Affiliation: Independent, ABC
Past Ownership: McClatchy Broadcasting, Anchor Media, Sinclair (-2005)

KUNA-LP/Channel 15
Palm Springs
"KUNA-TV Noticias" (-2013)
Past Call Letters: K15EI (1996-2003)

KKOG/Channel 16
Ventura
"KKOGed In News" (12/68-2/69)
"Instant News, Sports, & Weather (2/69-2/69)
"16 News" (2/69-9/13/69)
DEFUNCT; DARK (12/14/68-9/13/69)
Past Affiliation: Independent
Past Ownership: Julian Myers

KBNT-LP/Channel 17
San Diego
"Noticias 19"
Past Call Letters: KSYR
Past Channel Number: 19

KGET/Channel 17
Bakersfield
"Newscene 17" (-1978)
"Channel 17 News" (1978-80)
"The Newscenter" (1981-84)
"17 Newscenter" (1984-91)
"Team 17-The News" (1991-1996)
"Team 17 News" (1996-1998)
Past Call Letters: KLYD, KJTV, KPWR
Past Ownership: Gillett, Ackerley (1983-2001), Clear Channel (2001-2007), Newport Television (2007-2012)

KVIQ/Channel 17.1
Eureka
"News West"
"Action News 6" (1990s-2000s)
DEFUNCT
"NewsChannel 50" (-2004)
DEFUNCT. Rebroadcast of KFTY/Santa Rosa newscasts
Past Affiliation: ABC/NBC
Past Channel Number: 6 (analog)
Past Ownership: Ackerley Group (-2001), Clear Channel (2001-2004), Sainte Partners II LP (2004-2014)

KSCI/Channel 18
Los Angeles
"Inland Empire Report"
"Channel 18 Evening News" (-2006)
Past Ownership: International Media Group (-2012)

KUVS/Channel 19
Modesto/Sacramento/Stockton
"Noticiero 19"
Past Call Letters: KLOC (1966-81), KCSO (1981-97)
Past Affiliation: English Independent (1966-67), United Network (1967), English Independent (1967-)
Past Ownership: Chester Smith (1966-)

KOFY/Channel 20
San Francisco
UNKNOWN
DEFUNCT, 1980s
"NewsCenter 4 on KOFY" (1991-92)
DEFUNCT; 10pm newscast produced by KRON
"WB 20 News at Ten" (1999-2000)
"WB Primetime News at Ten" (2000-2001)
"NBC 3 News at Ten" (1/2002-2/2002)
DEFUNCT; produced by KNTV
Past Call Letters: KEMO (4/68-6/30/80), KTZO (11/80-9/86), KOFY (9/86-9/98), KBWB (9/98-10/08)
Past Affiliation: Independent (4/68-6/30/80, 11/80-9/95), WB (9/95-9/17/06)
Past Ownership: U.S. Communications (1968-71), Leon Crosby (1971-80), James Gabbert (1980-98)

KCVU/Channel 20.1
Chico/Redding
"Fox 30 News at Ten" (2/2004-6/2005)
DEFUNCT; produced by KRCR, unrelated to current newscast
"Fox 40 News" (-2013)
DEFUNCT; simulcast of KTXL/Sacramento newscasts
Past Channel Number: 30 (analog)
Past Ownership: Sainte Partners

KNLA-CD/Channel 20
Los Angeles
"Noticiero Centro Americano"
DEFUNCT
Past Call Letters; KNLA-LP (-2007), KNLA-LD (2007-2011)
Past Channel Number: 27 (analog)

KFTV/Channel 21
Fresno
"Notivision 21"

KWHY/Channel 22
Los Angeles
"TV-22 Business News"
"Business News 22"
DEFUNCT; unrelated to current newscast
"Noticias 22"
Past Call Letters: KBIC (1954), KIIX (1962-63), KPOL (1964-66)
Past Affiliation: English Independent, SelecTV
Past Ownership: John Poole (1964-66), Bunn Family (1966-82), Harriscope (1982-2001), NBC-Universal (-2011)

KERO/Channel 23
Bakersfield
"This Day 19--" (1960s-75)
"The News" (1975-82)
"23 News"
"23 ABC News" (-2009)
Past Channel Number: 10
Past Affiliation: CBS
Past Ownership: Kern Co. Broadcasters, Wrather Corp., Time-Life

KVMD-DT/Channel 23
Twentynine Palms
"Southern California News Report" (2004-2005)
Past Channel Number: 31 (analog)

KKFX-CA/Channel 24
Santa Maria
"Fox 11 News First at Ten" (-2009)
Past Ownership: Ackerley, Clear Channel, Newport TV

KNVN/Channel 24
Chico
"KCPM News" (1980s)
"24 Reports" (1980s)
"24 News" (1990s)
"24 Action News"
"North Valley News" (-2003)
DEFUNCT, operations merged with KHSL-TV
"Northern Calfornia News" (2003-2005)
"KNVN First News" (2005-2006)
"Action News" (2006-2013)
Past Call Letters: KCPM
Past Ownership: Davis-Golfarb, Evans Broadcasting

KSEE/Channel 24
Fresno
"The Fresno & World Report" (1953-62)
"KMJ-TV News" (1962-66)
"The 5th Hour Report"/The 6th Hour Report"/The 11th Hour Report" (1966-74)
"Total News" (1974-80)
"NewsCenter 24" (1980-94)
"KSEE 24 Hour News" (1994-2000)
Past Call Letters: KMJ (1953-81)
Past Ownership: McClatchy Family (1953-81), San Joaquin Communications (1981-84), Meredith Corp. (1984-93), Granite Broadcasting (1993-2013)

KMPH/Channel 26
Fresno
"The News"/"26 News" (1978-80)
"The Ten O'Clock News" (1987-2000)
Past Affiliation: Independent (1971-1986)
Past Ownership: Pappas Telecasting (1971-2009), New World TV Group (2009-2013)

KZSW-LP/Channel 27
Hemet
"Neighborhood Newsroom"
"News 27"
"KZSW News"
DFFUNCT
Past Call Letters: K53DU (1994-2000), KHEM-LP (2000-2005)
Past Channel Number: 53
Past Ownership: Ray Wilson

KBAK/Channel 29
Bakersfield
"KAFY Television Newsreel" (1953-59)
"The Big News" (1959-1966)
"The Night Report" (1966-69)
"The Television 29 News" (1969-73)
"The Hal Lafoon News" (1973-74)
"29tv ABC News" (1974-77)
"The News Today" (1977-79)
"TeleNews 29" (1979-81)
"NewsForce 29" (1981-85)
"News 29" (1985-92)
Past Call Letters: KAFY
Past Affiliation: ABC
Past Ownership: Harriscope, Burnham Broadcasting, Westwind Communications (-2007), Fisher (2007-2013)

KBVU/Channel 29
Eureka
"KTVU Channel 2 News" (-2009)
DEFUNCT; former simulcast of KTVU newscasts moved to sister station KEMY-LP in 2009

KMAX/Channel 31
Sacramento
"31 News" (1990s)
"31 Action News" (1990s)
"UPN 31 Action News" (1995-)
Past Call Letters: KMUV, KRBK, KPWB
Past Affiliation: Independent, WB, UPN (-9/17/06)
Past Ownership: Kopplar Communications

KCSO-LP/Channel 33
Sacramento
"Noticias 34" (2001-2002)
"Noticiero 33" (2002-2005)
DEFUNCT
Past Channel Number: 34

KCBA/Channel 35
Salinas/Monterrey
"KCBA Fox News at Ten"
"Fox 35 News First at Ten"
"Central Coast News at Ten" (-2013)
DEFUNCT. 10pm newscast produced by former LMA partner KION.
Past Affiliation: SIN (1981-86), Independent (1986)
Past Ownership: Sainte Broadcast Group (1981-86), Ackerley (1986-2001)

KICU/Channel 36
San Jose
"News at Ten"
"Action 36 Prime News" (1990s)
DEFUNCT
Past Ownership: Ralph C. Wilson

KMIR/Channel 36
Palm Springs
"TV-6 News"
"KMIR 6 News" (-2013)
Past Ownership: John Conte/ElMirador Hotel (1968-99), Journal Broadcasting (1999-2013)

KPSP-CD/Channel 38.1
Palm Springs
"CBS 2 News" (2002-2008)
"Local 2 News" (2008-2012)
Past Call Letters: K58FJ (1996-1997), KVCC-LP (1997-1998), KDPX-LP (1998-1999), KPSP-LP (1999-2011), KPSP-LD (2011)
Past Affiliation: Independent, Pax
Past Ownership: Desert Television (2002-2012)

KNSD/Channel 39
San Diego
"Eyewitness News" (1973-76)
"39 News Alive" (1976-81)
"NewsCenter 39" (1981-1988)
"News San Diego" (1988-95)
"NBC 7/39 News" (1995-2011)
"NBC San Diego News" (2011-2011)
Past Call Letters: KAAR (1965-68), KCST (1968-87)
Past Affiliation: Independent (1965-72), ABC (1972-77)
Past Ownership: Bass Broadcasting (1968-1974), Storer Broadcasting (1974-87), Gillet (1987-), New World, LIN

KCCC/Channel 40
Stockton
UNKNOWN
DEFUNCT, DARK
Past Affiliation: ABC

KTXL/Channel 40
Sacramento/Stockton/Modesto
"The Ten O'Clock News" (1980s)
Past Affiliation: Independent
Past Ownership: Act III Broadcasting

KESQ/Channel 42
Palm Springs
"KESQ-TV News"
"TV-3 News"
Past Call Letters: KPLM (1968-79)
Past Ownership: Esquire Communications (1979-)

KBOP-CA/Channel 43
San Diego
"Noticias Mi San Diego TV 43" (-9/07)
(Broadcast moved to KNSD-TV)

KBCW/Channel 44
San Francisco/Oakland
"The Ten O'Clock News" (1960s-70s)
DEFUNCT
"Eyewitness News on UPN Bay Area" (-2006)
Past Call Letters: KBHK (-2006)
Past Affiliation: Independent (-1995), UPN (1995-9/17/06)
Past Ownership: Kaiser Broadcasting, Field Communications, Chris-Craft/United TV

KION/Channel 46
Salinas
"The News 46" (1980s)
"NewsCentral 46" (1980s)
"KCCN Central Coast News" (-1995)
DEFUNCT
"Eyewitness News" (1997-98)
"NewsChannel 46" (1998-2001)
"KION News 46" (2001-2005)
"KION 46 News" (2005-2009)
Past Call Letters: KMST (1969-93), KCCN (1993-97)
Past Ownership: Retlaw Broadcasting (1979-93), Harron Communications (1993-98), Ackerley (1998-2001) Clear Channel (2001-2007), Newport Television (2007-2007), Cowles Publishing (2007-2013)

KGPE/Channel 47
Fresno
"47 Eyewitness News" (1980s-1992)
"47 On Your Side News" (1992-2000)
"47 News" (2000-2001)
"News 47" (2001-9/2004)
Past Call Letters: KJEO
Past Affiliation: ABC (1950s-86)
Past Ownership: Retlaw, Fisher Broadcasting, Ackerley Group (-2001), Clear Channel (2001-2007), Newport Television (2007-2012)

KSTS/Channel 48
San Jose/San Francisco
"Noticiero 48"
"Noticiero Telemundo 48" (-2007)
DEFUNCT, replaced by centralcast from Fort Worth, TX
"Conteo de Noticias" (2007-2010)
DEFUNCT; station returned to local news production
Past Affiliation: English Independent (1981-)

KEMO/Channel 50
Santa Rosa
"Newservice" (1972-)
DEFUNCT
"News 50" (1980s)
"KFTY 50 News" (1990s)
"NewsChannel 50" (1990s-2005)
"TV-50 News" (2005-1/07)
DEFUNCT
Past Call Letters; KFTY (-2011)
Past Affiliation: Independent, MeTV
Past Ownership: Ackerley Group (-2001), Clear Channel (2001-2007)

KOCE/Channel 50
Huntington Beach
"Newscheck" (1970s)
Past Ownership: Coast College Community District (1972-)

KPSE-LP/Channel 50
Palm Springs
"KMIR 6 News at Ten" (-2013)
"KMIR 6 News Today" (-2013)
Past Affiliation: UPN (2000-2006)
Past Ownership: Mirage Media (2000-2007), Journal Broadcasting (2007-2013)

KNSO/Channel 51
Merced/Fresno
"Noticiero 51" (2002-2005)
DEFUNCT
Past Affiliation: Independent, WB (-2001)
Past Ownership: Sainte Lmtd.

KVEA/Channel 52
Los Angeles
"News 52 Update" (1980s)
DEFUNCT; news updates unrelated to current newscast
Past Affiliation: Independent (1966-), Independent/ONTV Subscription Service
Past Call Letters: KMTW (1966-68), KBSC (1968-85)
Past Ownership: Mount Wilson Broadcasting, Kaiser Broadcasting, Oak Communications

KAZA/Channel 54
Avalon/Los Angeles
"Hechos 54"
DEFUNCT

KDOC/Channel 56
Anaheim
"Newswatch 56"
"Orange County Newswatch"
"KDOC Newswatch" (-1992)
DEFUNCT
"Daybreak O.C." (2007-10/08)
DEFUNCT
Past Ownership: Golden Orange Broadcasting (1982-2006)

KJLA/Channel 57
Ventura
"Noticias KSTV"
DEFUNCT
Former Call Letters: KSTV

KBFX-LP/Channel 58
Bakersfield
"The Ten O'Clock Eyewitness News" (1997-98)
"Fox News at Ten" (1998-99)
"Fox 58 News at Ten" (1999-2004)
Past Ownership: Westwind Communications (-2007), Fisher (2007-2013)

KQCA/Channel 58
Sacramento/Stockton
"KQCA 58 Primetime News" (-2003)
"KQCA 58 News at Ten" (2003-2004)
"WB 58 News at Ten" (2004-9/06)
Past Call Letters: KSCH
Past Affiliation: Independent, UPN, WB (-9/4/06)

KFRE/Channel 59
Sanger/Fresno
"KFRE 59 11:00 News" (-2007)
DEFUNCT; produced by KMPH
Past Call Letters: KMSG
Past Affiliation: Independent, Telemundo (-2001) WB (2001-2006)

KBEH/Channel 63
Oxnard/Ventura
UNKNOWN (1980s)
DEFUNCT
"Ventura County News Network"
DEFUNCT
"Key News at Ten" (-5/2004)
DEFUNCT; produced by KEYT
Past Call Letters: KADY
Past Affiliation: Independent, UPN, English Independent

KILM/Channel 64
Barstow/Victorville
"KVVT News 64"
"High Desert Metro News"
"High Desert News"
"News 64"
"KHIZ-TV 64 News"
Past Call Letters: KVVT, KHIZ

KFSF/Channel 66
San Francisco
"KPST News" (-2002)
DEFUNCT
Past Affiliation: Asian Independent
Past Call Letters: KPST

KSMS/Channel 67
Salinas/Monterey
"Noticias 67"

KSWB/Channel 69
San Diego
"WB News at Ten" (-2006)
DEFUNCT; replaced by a same-named 10pm newscast produced by KNSD
"WB News at Ten" (2006-9/06)
"CW News at Ten" (9/06-7/31/08)
"The CW Morning Show" (-7/31/08)
DEFUNCT; unrelated to current newscast. 10pm news produced by KNSD; morning simulcast of KTLA news)
Past Affiliation: Independent (-1995), WB (1995-9/17/06), The CW (9/18/06-7/31/08)
Past Call Letters: KTTY

- - - -

ORANGE COUNTY NEWS CHANNEL
"OCN" (1990s-2001)
DEFUNCT
(Regional cable news channel)

COLORADO:

KWGN/Channel 2
Denver
"KFEL-TV News"
"KTVR News"
"The Big News"
"24 Hours"
"Region 2 News" (-1981)
"TV-2 Eyewitness News" (1981-83)
"Channel 2 News" (1983-1997)
"Denver's 2 News" (1997-98)
"WB 2 News" (1998-2006)
"News 2" (2006-2009)
"News on the Deuce" (2009-2010)
Past Call Letters: KFEL (1952-55), KTVR (1955-1963), KCTO (1963-66)
Past Affiliation: DuMont, Independent (-1995), WB (1995-9/17/06)

KREG/Channel 3
Glenwood Springs
"News West"
"Western Slope News Network"
"News 5" (-2004)
Past Ownership: Withers Broadcasting, Hoak Media (-2013), Gray (2013)
(Satellite of KREX)

KCDO/Channel 3
Sterling
"The Great Western News"
"News Source 5"
"CBS NewsChannel 5"
DEFUNCT
(Formerly satellite of KGWN/Cheyenne, WY)
"Northern Colorado 5 News"
DEFUNCT; simulcast of KGWN-DT2 10pm news
Past Affiliation: DuMont (1955; DARK) (CBS (satellite of KGWN/Cheyenne, WY 1963-99), UPN (satellite of KTVD/Denver 1999-2006), America One (2006-2009), RTV (2009-2010)
Past Call Letters: KDZA (1955), KTVS (1963-99), KUPN (1999-2008)
Past Ownership: Star-Chieftain Publishing Corp., McCracken Family, Stauffer Communications, Benedek Broadcasting
Past City of License: Pueblo, CO (1955)

KCNC/Channel 4
Denver
"Newswatch 4" (1970s)
"NewsCenter 4" (-1980s)
"News 4"/"News 4 Colorado" (1980s)
"News 4" (1988-2005)
Past Call Letters: KOA (1953-83)
Past Affiliation: NBC (1953-9/10/95)
Past Ownership: Metropolitan Broadcasting, General Electric (-1986), NBC (1986-9/10/95)

KOAA/Channel 5
Pueblo/Colorado Springs
"Eyewitness News" (1980s-2/2002)
"News First 5 & 30" (2/2002-2009)
"News First 5" (2009-2011)
Past Call Letters: KCSJ
Past Ownership: Star-Chieftain Publishing, Metropolitan Broadcasting

KREX/Channel 5
Grand Junction
"KFXJ-TV News" (1954-1956)
"John Thomas and the News" (1956-1965)
"Newsroom" (1965-1976)
"The Channel 5 News" (1976-1985)
"Eyewitness News 5" (1985-1992)
"NewsChannel 5" (1992-1997)
"News West"
"Western Slope News"
"News 5" (-2006)
Past Ownership: Withers Broadcasting, Hoak Media (-2013), Gray (2013)

KREZ/Channel 6
Durango
"CBS Southwest News"
Past Ownership: Lee Enterprises

KMGH/Channel 7
Denver
"KLZ-TV News"
"The News" (1970s-80s)
"News 7" (1980s)
"KMGH 7 News" (1980s-90s)
"Colorado's 7 News" (1990s)
Past Call Letters: KLZ (1953-72)
Past Affiliation: CBS (-9/10/95)
Past Ownership: McGraw-Hill

KREY/Channel 10
Montrose
"News West Montrose"
"Western Slope News Network"
"News 5" (-2004)
Past Ownership: Withers Broadcasting, Hoak Media (-2013), Gray (2013)
(Satellite of KREX)

KKTV/Channel 11
Colorado Springs/Pueblo
"KKTV News"
"NewsCenter 11"
Past Ownership: Ackerley (1980s), Benedek Broadcasting

KRDO/Channel 13
Colorado Springs/Pueblo
"13 News"
"KRDO News 13"
"News 13" (-2006)
Past Ownership: Pikes Peak Broadcasting

K30JM-D/Channel 30
Colorado Springs
"Eyewitness News" (1982-2/2002)
"News First 5 & 30" (2002-2009)
"News First 5" (2009-2011)
Past Call Letters: K30AA (1982-2010)
(Satellite of KOAA)

KCEC/Channel 50
Denver
"Noticias 50"
Past Affiliation: Independent

CONNECTICUT:

WFSB/Channel 3
Hartford
"WTIC News" (-1974)
Past Call Letters: WTIC (1957-74)
Past Affiliation: Independent (1957-58)
Past Ownership: Traveler's Insurance (1957-3/74)

WTNH/Channel 8
New Haven/Hartford
"World News Today" (1950s)
"Action News" (1970s-90s)
"NewsChannel 8" (1990s-2010)
Past Call Letters: WNHC
Past Channel Number: 6
Past Affiliation: ABC/CBS/DuMont/NBC
Past Ownership: Capital Cities, Cook-Inlet Communications

WUVN/Channel 18
Hartford
Charles Norwood: News (1955-)
DEFUNCT
"UNKNOWN" (1968-)
DEFUNCT; unrelated to current newscast
Past Call Letters: WGTH (1954-55), WHCT (1955-91, DARK; 1997-98)
Past Affiliation: DuMont/ABC (1954-56), CBS (1956-58), Independent (1958-91)
Past Ownership: The Hartford Times (1954-55), CBS (1955-59), RKO (1959-72), Dr. Gene Scott (1972-85), Astroline Communications (1985-91), Two if By Sea (1997-98)

WCCT/Channel 20
Waterbury
"Final News Bulletin" (1950s)
"News 20" (1970s)
DEFUNCT
"Connecticut News Live at Ten" (1990s)
DEFUNCT; produced by WVIT
"Fox 61 News at Ten"
Past Call Letters: WATR (1953-82), WTXX (1982-2010)
Past Channel Number: 53 (1953-62)
Past Affiliation: ABC (1953-66), DuMont (1953-56), NBC (1966-82), Independent (1982-95), UPN (1995-2000), WB (2001-9/17/06)
Past Ownership: Thomas Family (1953-82), Renaissance Broadcasting (1982-93), Counterpoint Communications (1993-2001)

WHPX/Channel 26
New Haven
"NewsBeat 26" (1986-)
DEFUNCT
"UNKNOWN" (1990s)
DEFUNCT; 10pm news produced by WTNH
"NBC 30 Connecticut News"
DEFUNCT; rebroadcasts of WVIT news
Past Affiliation: Independent
Past Call Letters: WTWS

WVIT/Channel 30
Hartford/New Haven
"WNBC News" (1957-)
"Channel 30 News" (1960s)
"30 News"
"Connecticut News"
"Connecticut News 30"
"NBC 30 Connecticut News" (-9/05)
"NBC 30 News" (9/05-7/15/09)
Past Call Letters: WKNB (1953-57), WNBC (1957-60), WHNB (1960-78)
Past Ownership: RCA (1957-60), Transcontinental Properties (1960-78) Viacom (1978-97)

WICC/Channel 43
Bridgeport
"News of the Hour" (1950s)
DEFUNCT, DARK (3/53-12/60)
Past Affiliation: ABC/DuMont, Independent

WCTX/Channel 59
Hartford/New Haven
"The Ten O'Clock News on WBNE"
"The Ten O'Clock News on WCTX"
"NewsChannel 8 at Ten on WCTX" (-2004)
"NewsChannel 8 Non-Stop News at Ten" (2004-2010)
Past Affiliation: WB, UPN (-9/4/06)
Past Call Letters: WBNE

WTIC/Channel 61
Hartford
"WTIC News at Ten"
"Fox 61 News at Ten"
Past Affiliation: Independent (1984-1986)
Past Ownership: Act III Broadcasting

WRDM-LP/Channel 65
Hartford
"Noticiero 13" Past Channel Number: 13

DELAWARE:

WHYY/Channel 12
Wilmington
"TV-12 News"
"Delaware Today"
"Delaware Tonight" (-6/17/09)
DEFUNCT

WVUE/Channel 12
Wilmington
"Delaware Newsreel"/"Headline Roundup"
UNKNOWN (-1959)
DEFUNCT, DARK (1959, unrelated to current WHYY)
Past Channel Number: 7 (1949-51)
Past Call Letters: WDEL, WPFH
Past Affiliation: NBC/DuMont, Independent (-1959)
Past Ownership: Steinman (1949-55), Paul F. Harron (1955-57), Storer Broadcasting (1957-59)

WDPB/Channel 64
Seaford
"TV-12 News"
"Delaware Today"
"Delaware Tonight" (-6/17/09)
DEFUNCT
(Satellite of WHYY)

DISTRICT OF COLUMBIA:

WRC/Channel 4
Washington
"Review of the News" (1949-)
"News 4 Washington"/"News 4" (1960s-74)
"The NewsCenter" (1974-78)
"NewsCenter 4" (1978-82)
"Channel 4 News" (1982-87)
Past Call Letters: W3XNB (1947-), WNBW
Past Ownership: RCA

WTTG/Channel 5
Washington
"Headline Edition"
"The Ten O'Clock News" (1960s-80s)
"Metromedia News at Ten" (1980s)
"The Ten O'Clock News" (1980s-90)
"Fox News" (1990s)
Past Call Letters: W3XWT (5/19/45-1947)
Past Affiliation: DuMont (-1956), Independent (1956-86)
Past Ownership: DuMont, Metromedia

WJLA/Channel 7
Washington
"TeleNews Daily" (1947-50s)
"WMAL News" (1960s)
"News 7" (1960s-70s)
"The Scene Tonight" (1970s)
"News 7" (1970s-2001)
Past Call Letters: WTVW, WMAL
Past Ownership: The Washington Star

WUSA/Channel 9
Washington
"Top of the News" (1950s)
"NewsDay"/"NewsNight"/"The 11pm Report", aka "WTOP News" (1950s-60s)
"The Big News" (-1972)
"Eyewitness News" (1972-1/29/02)
"9 News" (1/30/02-7/2006)
"9 News Now" (7/2006-1/2013)
Past Call Letters: WOIC (1949-50), WTOP (1950-6/78), WDVM (6/78-7/4/86)
Past Ownership: Bamberger Broadcasting Service (1/16/49-7/26/50), Post-Newsweek (7/26/50-5/78), Detroit Evening News (5/78-2/86)

WFAN/Channel 14
Washington/Arlington, VA
UNKNOWN
DEFUNCT, DARK, unrelated to current WFDC
Past Affiliation: Independent

WDCA/Channel 20
Washington
"WDCA News"
"Total News"
"DC 20 News"
"Your World"/"DC 20 News" (???-1992)
DEFUNCT
"UPN 20 News At Ten" (1990s)
DEFUNCT; produced by cable-based NewsChannel 8
Past Affiliation: Independent, UPN (1995-9/4/06)
Past Ownership: Taft (1979-87), TVX, Viacom (1990s)

WETA/Channel 26
Washington
"Newswatch" (1960s)
DEFUNCT
Past Affiliation: NET

WDCW/Channel 50
Washington
"THE TV-50 7:30 Update"
DEFUNCT; produced by WRC
Past Call Letters: WFTY, WBDC (-2006)
Past Affiliation: Independent, WB (1995-9/17/06)

- - - -

NewsChannel 8
Washington
"NewsChannel 8" (-2010)
"TBD.TV" (2010-2011)

FLORIDA:

WESH/Channel 2
Orlando/Daytona Beach
"News Scope" (1960s-70s)
"Channel 2 News" (1970s)
"The Big News" (1970s)
"NewsCenter 2" (1970s-80s)
"2 News" (1990s)
"NewsChannel 2" (1990s)
"WESH NewsChannel 2" (1990s-4/2005)
Past Ownership: Cowles Communications, H&C Communications, Pulitzer

WUVF-CA/Channel 2
Naples
"Noticias Univision Southwest Florida" (-6/08)
DEFUNCT
Past Ownership: Equity Broadcasting

WEAR/Channel 3
Pensacola
"Gulf Coast News 3" (1980s)

WEVU-LP/Channel 4
Fort Myers
"TV-10 News"
"WEVU-TV News at 5:30"
DEFUNCT
Past Channel Number: 7
Past Affiliation: UPN (-9/17/06)

WFOR/Channel 4
Miami
"Eyewitness News at Ten"
"The Ten O'Clock News" (-1989)
"Channel 6 Action News" (1989-92)
"6 Action News" (1992-94)
"News 4 South Florida" (1994-99)
Past Call Letters: WCIX (1967-10/95)
Past Channel Number: 6 (1967-10/95)
Past Affiliation: Independent (1967-86), Fox (1986-1989)
Past Ownership: General Cinema (1974-), Taft

WJXT/Channel 4
Jacksonville
"News Night" (1960s)
"The 6 O'Clock Report/The 11 O'Clock Report" (1960s)
"Eyewitness News" (1960s-6/2005)
Past Call Letters: WMBR
Past Affiliation: CBS/ABC/NBC/Dumont (1949-), CBS (1949-7/14/02)
Past Ownership: Glenn Marshall

WPTV/Channel 5
West Palm Beach
"Newsarama"
"Dateline News"
"TV-5 News"
"Action 5 News"
Past Call Letters: WJNO (1954-56)
Past Ownership: Cook/Granick (1954-56), Phipps (1956-61)

WUFT/Channel 5
Gainesville
"The Evening News"/"Channel 5 News"
"News 5"
Past Affiliation: NET (1958-70)

WKMG/Channel 6
Orlando
"News Review"
"Channel 6 News"
"Newsbeat"
"Newswatch 6"
"Channel 6 News"
"WCPX News"
"6 News" (1990s)
"WKMG 6 News" (1998?-99?)
"WKMG NewsCenter 6" (1999-2000)
"WKMG News" (2000-2001)
Past Call Letters: WDBO, WCPX
Past Ownership: Orlando Broadcasting (1954-1957), Cherry Broadcasting (1957-1963), Outlet Communications (1963-1982), First Media (-1997), Meredith (1997)

WTVJ/Channel 6
Miami/Fort Lauderdale
"Televiews of the News" (1949-51)
"WTVJ News"/"The Ralph Renick Report" (1953-83)
"Newsnight with Dick Bate" (1965-67)
"24 Hours" (1967-69)
"The Prescott Robinson Report" (1969-73)
"The World Tonight with Jim Brosemer" (1973-83)
"News Weekend" (1974-82)
"Channel 4 News" (1970s-83)
"News 4" (1983-90)
"Channel 4 News" (1990-94)
"Channel 6 News" (1994-96)
"NBC 6 News" (1996-2011)
"NBC Miami News" (2011-2012)
Past Channel Number: 4 (1949-10/95)
Past Affiliation: CBS (1949-1989)
Past Ownership: WOMETCO

WJHG/Channel 7
Panama City
"The World Today"/"Panama City Today"
"Channel 7 Spotlight News"
"TV-7 News" (1980s-90s)
Past Call Letters: WJDM
Past Affiliation: NBC (1953-73), DuMont secondary (1953-56), ABC secondary (1953-73), CBS secondary (1953-61), ABC (1973-82)
Past Ownership: J.D. Manley (1953-57), Mel Wheeler (1957-60)

WSVN/Channel 7
Miami/Fort Lauderdale
"WCKT-TV News" (1956-73)
"TV-7 News" (1973-75)
"Channel 7 News" (1975-80)
"NewsCenter 7" (1980-1989)
"Channel 7 News" (1989-93)
Past Call Letters: WCKT (1956-1983)
Past Affiliation: NBC (1956-89)
Past Ownership: Biscayne Television (1953-62)

WFLA/Channel 8
Tampa
"Channel 8 News"
"The Big News"/"TV-8 News"
"Channel 8 Reports"
"Newswatch 8" (-1993)
Past Call Letters: WFLA (1955-83), WXFL (1983-88)

WGEN/Channel 8
Key West
"Gen TV Noticias"
"Noticias 8 Gen TV" (-2012)
Past Call Letters: WWFD (1996-2000), WWTU (2000-2002), WVIB (2002-2004)
Past Affiliation: Independent (-2012)

WBSP-CA/Channel 9
Naples
"ABC 7 Gulfshore News at Ten" (2006-2007)
DEFUNCT; produced by WZVN

WFTV/Channel 9
Orlando
"Newsline 9"
"Mid-Florida News" (1970s)
"Eyewitness" (1970s)
Past Call Letters: WLOF

WPLG/Channel 10
Miami
"The Scene Tonight" (1970s)
"Newswatch 10" (1970s-84)
"Channel 10 Eyewitness News" (1984-2001)
"Channel 10 News" (2001-2004)
Past Call Letters: WPST (1957-61), WLBW (1961-70)
Past Ownership: Public Service Television, (1957-61), L.B. Wilson (1961-69), Post-Newsweek (1969-2014)

WTSP/Channel 10
Tampa/St. Petersburg
"WLCY-TV News" (1965-68)
"Newsnight" (1968-74)
"Eyewitness News" (1974-77)
"Action NewsCenter" (1977-78)
"Action 10 News" (1977-78)
"Action News" (1979-89)
"NewsCenter 10" (1989-92)
"10 News" (1992-10/02)
"Tampa Bay's 10 News" (10/02-10/08)
"10 Connects News" (10/08-7/10)
Past Call Letters: WLCY (1965-78)
Past Affiliation: ABC (1965-94)
Past Ownership: Rahall, Taft Broadcasting, Great American TV & Radio, CitiCasters, Jacor

WWCI-CD/Channel 10.1
Vero Beach
"News 10"
Past Call Letters: W10CI (1992-96)

WINK/Channel 11
Fort Myers
"WINK-TV News"

WPEC/Channel 12
West Palm Beach
"Top News"
"Eyewitness 12 News"
"News 12" (-2008)
Past Affiliation: ABC (1955-89)
Past Call Letters: WEAT (1955-73)
Past Ownership: Photo Electronics Corp. (1973-), Freedom Communications

WTLV/Channel 12
Jacksonville
"TeLeVision 12 News" (1971-73)
"Action News" (1973-85)
"TV-12 News" (1986)
"The News on 12" (1986-93)
"12 News" (1993-2000)
Past Call Letters: WFGA
Past Affiliation: NBC (1957-79), ABC (1979-88)
Past Ownership: Florida-Georgia Television Co. (1957-72), Harte-Hanks (1972-88)

WMBB/Channel 13
Panama City
"Newscope 13" (1973-76)
"Action News 13" (1976-81)
"NewsCenter 13" (1981-87)
"Eyewitness News" (1987-96)
Past Call Letters: WDTB (1973-77)
Past Affiliation: NBC (1973-82)
Past Ownership: Panhandle Broadcasting (1973-77), Octagon Broadcasting (1977-86), Buford Broadcasting (1986-90), Spartan Radiocasting (1990-2000), Media General (2000-2008), Hoak Media (2008-2013)

WTVT/Channel 13
Tampa
"Newsroom" (1950s-58)
"Pulse" (1958-80s)
"Pulse 13 News" (1980s)
"Channel 13 Eyewitness News"
"Fox 13 Eyewitness News"
Past Affiliation: CBS (1955-94)
Past Ownership: Walter Tison, Gaylord, New World

WCWJ/Channel 17
Jacksonville
"Pulse News" (1968-70s)
"News Scene Tonight" (1970s)
"Newswatch 17" (1970s-86)
"Newswatch Jacksonville"/"Nightwatch Jacksonville" (1986-88)
"17 News" (1988-90)
"17 First Coast News" (1990-12/96)
DEFUNCT
Past Call Letters: WJKS (1966-97), WJWB (1997-2006)
Past Affiliation: ABC (1966-79), NBC (1979-88), ABC (1988-96), WB (1996-9/17/06)
Past Ownership: Rust Craft, Ziff-Davis Broadcasting (-1982)

WKCF/Channel 18
Orlando/Daytona Beach
"The Ten O'Clock News" (6/91-)
"The Original Ten O'Clock News" (-9/13/02)
DEFUNCT; produced by WFTV (-2001), WESH (2001-9/13/02)
Past Affiliation: Independent (-1995), WB (1995-9/17/06)
Past Channel Number: 68
Past Ownership: Emmis (-2006)

WTLE-LP/Channel 18
Fort Myers
"Noticias Univision Southwest Florida" (-6/08)
DEFUNCT
Past ownership: Equity Broadcasting

WBBH/Channel 20
Fort Myers
"TV-20 Eyewitness News"
"News 2" (1990s)
(Cable channel 2 on most systems)

WDLP/Channel 22
Key West
"Noticiero 51" (-2002)
DEFUNCT; rebroadcast of WSCV-TV news
Past Call Letters: WEYS, WGEN

WLTV/Channel 23
Miami
"Reporter 23" (1970s)
Past Call Letters: WAJA (1967-71)
Past Affiliation: English/Spanish Independent (1967-71)
Past Ownership: Al Lapin, Jr.

WJXX/Channel 25
"ABC 25 Tonight" (1997)
"ABC 25 News" (1997-99)
DEFUNCT; now simulcasts sister station WTLV's newscasts
"12 News on ABC 25" (2000)
Past Ownership: Albritton

WPBF/Channel 25
West Palm Beach
"NewsCenter 25" (1989-)
"PBF News"
"WPBF Eyewitness News 25" (-2004)
"WPBF News 25" (2004-2009)
Past Ownership: Brenda Skipper (1989-93), Paxson Communications (1993-97)

WVEN/Channel 26
Orlando
"TV Noticias 26"
DEFUNCT, Unrelated to current newscast
"Noticias 26"
"Noticias Univision Orlando"
Past Call Letters: WNTO
Past Affiliation: Independent

WZVN/Channel 26
Naples
"WEVU Newswatch"
"ABC 7 News" (-2006)
"ABC 7 Gulfshore News" (2006-2007)
Past Call Letters: WEVU (1974-95)
Past Ownership: Caloosa TV Corp. (1974-76), Home News Co. (1976-)

WRDQ/Channel 27
Orlando
"Action News at Ten" (-1/15/07)

WTXL/Channel 27
Tallahassee
"Action News" (1970s)
"NewsSight 27" (1980s)
"NewsCenter 27" (1980s-90s)
"Action News" (1990s)
"ABC NewsChannel 27" (1990s-2006)
Past Call Letters: WECA
Past Ownership: Media Ventures

WFTS/Channel 28
Tampa/St. Petersburg
"WFTS NewsCheck" (1980s)
DEFUNCT
"28 Tampa Bay News" (1994-2002)
"28 News" (4/02-10/02)
Past Affiliation: Fox
Past Ownership: Capital Cities (4/16/84-1/2/86)

WGFL/Channel 28.1
Gainesville
"CBS 47 News" (-2007)
DEFUNCT; simulcast of WTEV/Jacksonville evening & late newscasts
Past Channel Number: 53 (analog)
Past Affiliation: WB
Past Ownership: Pegasus Communications, New Age Media (-2013)

WPGX/Channel 28
Panama City
"Fox News"
DEFUNCT

WFLX/Channel 29
West Palm Beach
"Fox 29 Ten O'Clock News" (1991-2010)
"Fox 29 Morning News" (2000-2010)
DEFUNCT; newscasts produced by WPEC. Replaced by newscasts produced by WPTV with the same branding.
Past Affiliation: Independent (1982-86)
Past Ownership: Malrite Communications (1982-98)

WAWS/Channel 30
Jacksonville
"Fox 30 First Coast News" (1990s-96)
DEFUNCT; produced by then-WJKS; unrelated to current newscast
"Fox 30 News" (1996-4/09)
Past Affiliation: Independent, UPN Secondary (2002-9/4/06)
Past Ownership: Clear Channel (-2008), Newport Television (2008-2012)

WBFS/Channel 33
Miami/Fort Lauderdale
"UPN 33 News" (-9/4/06)
"My 33 News" (9/5/06-2007)
"CBS 4 News on My 33" (6/2007-9/2010)
(Produced by WFOR)
Past Affiliation: Independent, UPN (1995-9/4/06)
Past Ownership: Grant Communications

WTVX/Channel 34
Fort Pierce/West Palm Beach
"X-34 News"
"News Source 34"
"WTVX News"
DEFUNCT
"The CW West Palm News at Ten" (2008-2009)
"The CW West Palm News at 6:30" (2009)
DEFUNCT; produced by KUTV/Salt Lake City, UT
Past Affiliation: Independent (1962), CBS (1962-89), Independent (1989-95), UPN/WB (1995-), UPN (-9/17/06)
Past Ownership: Indian River Corp., Krypton Broadcasting, Whitehead Media, CBS Corp. (-2007), Four Points Media Group (2007-2012)

WFGX/Channel 35
Fort Walton Beach/Pensacola
"Emerald Coast News" (1996-1998)
DEFUNCT
"Channel 3 News" (-2009)
DEFUNCT; simulcast/rebroadcast of WEAR newscasts
Past Affiliation: Independent (1987-96), The WB (1996-2001), Independent (2001-2006)

WSWB/Channel 35
Orlando
UNKNOWN
DEFUNCT
DARK; unrelated to current WOFL-TV
Past Affiliation: Independent

WFTX/Channel 36
Fort Myers
"Fox News"
Past Affiliation: Independent
Past Ownership: Hulman & Co. (-1998), Emmis Broadcasting (1998-2005)

WJHP/Channel 36
Jacksonville
UNKNOWN (1953-57)
DEFUNCT, DARK (1957)
Past Affiliation: NBC/ABC/DuMont (1953-57), ABC (1957)
Past Ownership: Jacksonville Journal

WSUN/Channel 38
St. Petersburg/Tampa
"News Roundup"
DEFUNCT, DARK (1953-70); unrelated to current WTTA-TV
Past Affiliation: ABC/CBS/DuMont/NBC (1953-54), ABC/CBS/DuMont (1954-55), ABC (1955-65), Independent (1965-70)
Past Ownership: City of St. Petersburg

WTTA/Channel 38
Tampa
"WB 38 News at Ten"/"NewsCentral" (-3/31/06)
DEFUNCT, part of Sinclair Broadcast Group's Hunt Valley, MD-based "NewsCentral" operation
"NewsChannel 8 at Ten" (-2009)
DEFUNCT; 10pm produced by WFLA
Past Affiliation: Independent, WB (-9/4/06)

WSFL/Channel 39
Miami/Fort Lauderdale
"WB 39 News at Ten" (1997-9/17/06)
"CW News at Ten" (9/18/06-9/1/08)
DEFUNCT; 10pm newscast produced by WTVJ
"SouthFlorida.com Live" (8/31/08-10/09)
"The Morning Show" (10/09-8/10)
DEFUNCT
Past Call Letters: WDZL (1982-1998), WBZL (1998-9/06)
Past Affiliation: Independent (1982-95), WB (1995-9/17/06)

WTWC/Channel 40
Tallahassee
"WTWC News 40" (1986-88)
DEFUNCT
"NBC News 40" (1996-2000)
DEFUNCT
Past Ownership: Guy Gannet

WWSB/Channel 40
Sarasota
"TV-40 Newswatch"
"News 40" (-2004)
Former Call Letters: WXLT

WTOG/Channel 44
Tampa
"Eyewitness News"
"Tampa Bay Tonight"
"44 News at Ten"
"UPN 44 Ten O'Clock News" (-1998)
DEFUNCT
Past Affiliation: Independent, Fox, Independent (-1995), UPN (1995-9/17/06)

WTVK/Channel 46
Naples/Fort Myers
"Channel 46 Ten O'Clock News"
DEFUNCT
Past Call Letters: WNPL
Past Affiliation: Independent, WB (1995-9/17/06)

WVEA-LP/Channel 46
Tampa
"Noticias 61"
DEFUNCT; moved over to full power WVEA-TV/Channel 62
Past Channel Number: 61
Past Affiliation: Univision

WTEV/Channel 47
Jacksonville
"Newstrac 47"
DEFUNCT
UKNOWN (11pm newscast)
DEFUNCT
"WNFT Newsbreak" (1980s)
DEFUNCT; news briefs unrelated to current newscast
"UPN 47 News" (1997-2001)
"WTEV 47 News" (2001-7/2002)
DEFUNCT; news operation temporarily ended before affiliation switch to CBS
"CBS 47 News" (2002-4/09)
Past Call Letters: WXAO, WNFT
Past Affiliation: Independent (1980-95), UPN (1995-7/14/02)
Past Ownership: Clear Channel (-2007), High Plains Broadcasting (2007-2012)

WVEA/Channel 62
Sarasota/Tampa
"UNKNOWN"
DEFUNCT; unrelated to current newscast
"Noticias 62" (-2004)
"Noticias Univision Tampa" (2004-2009)
Past Call Letters: WBSV (1991-2001)
Past Affiliation: Independent (1991-2001)

WRBW/Channel 65
Orlando
"Eyewitness News at Ten"
DEFUNCT; produced by WFTV
Past Affiliation: Independent (-1995), UPN (1995-9/4/06)

WAMI/Channel 69
Miami
"The Times"
DEFUNCT
Past Affiliation: Home Shopping Network, English Independent

- - - -

Florida's News Channel
Tallahassee/Various Cable Systems
DEFUNCT, DARK

GEORGIA:

WSB/Channel 2
Atlanta
"Newsroom"/"WSB News" (1960s-74)
Past Channel Number: 8 (1948-58)
Past Affiliation: NBC

WRBL/Channel 3
Columbus
"TV-3 News"
"3 Eyewitness News" (1980s)
"NewsCenter 3"
"Channel 3 News"
"NewsChannel 3"
"Your NewsTeam 3"
Former Channel Number: 4
Past Ownership: TCS Television Partners (RP Companies), Spartan

WSAV/Channel 3
Savannah
"NewsCenter 3"
"WSAV NewsCenter"

WAGA/Channel 5
Atlanta
"TV-5 News" (1960s)
"Panorama News" (1960s-72)
"5 News Scene" (1972-1981)
"TV-5 Eyewitness News" (1981-)
"Channel 5 Eyewitness News"
"Fox 5 Eyewitness News"
Past Affiliation: CBS
Past Ownership: Storer Broadcasting, Gillet, New World

WJBF/Channel 6
Augusta
"Newswatch 6"
Past Ownership: Spartan Radiocasting

WTVM/Channel 9
Columbus
"Action 9 News"
Past Channel Number: 28
Past Ownership: AFLAC

WALB/Channel 10
Albany
"NewsCenter 10" (-2004)
Past Ownership: Liberty Corp[Cosmos Broadcasting] (-2005)

WTOC/Channel 11
Savannah
"Eleven Country News" (1970s)
Past Ownership: AFLAC

WXIA/Channel 11
Atlanta
"A-Newswatch"
"Instant News" (1960s)
"Eyewitness News" (1969-72)
"Pro News" (1972-76)
"11-Alive Newsroom" (1976-80s)
"11-Alive News" (1980s-95)
"11 News" (1995-97)
Past Call Letters: WLTV, WLWA, WAII, WQXI
Past Affiliation: ABC
Past Ownership: Crosley Broadcasting, Combined Communications Corp.

WRDW/Channel 12
Augusta
"12 Country News" (1970s)
"Action News"
"Eyewitness News"
"Channel 12 News"
"12 News"
Past Ownership: RP Companies

WMAZ/Channel 13
Macon
"The 11th Hour Report" (1960s)
Past Ownership: Multimedia

WPXA/Channel 14
Rome/Atlanta
"UNKNOWN" (1980s)
DEFUNCT
Past Call Letters: WAWA, WTLK
Past Affiliation: Independent

WBEK-CA/Channel 16
Augusta
"WAGT News at Ten" (8/9/04-7/31/05)
DEFUNCT
Past Affiliation: UPN

WPCH/Channel 17
Atlanta
"Atlanta 17 News" (1960s-70s)
DEFUNCT
"17 Update Early in the Morning" (1970s-)
"WTCG Update" (1978-)
"Newswatch 17" (1970s)
"TBS Newswatch" (1980s)
"TBS Evening News" (1980s)
DEFUNCT
Former Call Letters: WJRJ (-1970), WTCG (1970-79) WTBS (1979-2007)
Former Ownership: Turner Communications Group

WBSG/Channel 21
Brunswick
"NewsCenter 21" (1990s)
"ABC 25 Tonight" (1997)
"ABC 25 News" (1997-99)
DEFUNCT
(Formerly satellite of WJXX/Jacksonville)
Past Affiliation: Independent, WB, ABC

WJCL/Channel 22
Savannah
"JCL News" (1980s)
"JCL Newswatch 22" (1980s)
"Action News"
"News Savannah"
"ABC 22 News" (-2005)
Past Ownership: Lewis Broadcasting, New Vision (-2012)

WGXA/Channel 24
Macon
"News 24"
"Fox 24 News" (-2010)
"NewsCentral" (2010-2013)
Past Affiliation: ABC (1982-1995)
Past Ownership: Piedmont

WAGT/Channel 26
Augusta
"26 News"
"26 Action News" (-6/03)
"WAGT News" (6/03-7/05)
"NBC 26 News" (7/05-)
"NBC Augusta News" (-2009)
"NBC Augusta 26 News" (2009-2010)
Past Call Letters: WATU (1968-81)
Past Ownership: Twisdale/Steel (1968-70); DARK (1970-74); Augusta Telecasters (-1980)

WAGT-DT/Channel 26.2
Augusta
"CW Augusta Now" (2006-2007)
"NBC Augusta News at Ten" (2007-2008)
DEFUNCT

WTGS/Channel 28
Savannah/Hilton Head, SC
"Fox 28 News" (-2011)
"WTGS Fox News" (2011-2013)
(Produced by WJCL)
Past Affiliation: Independent (1985-87)
Past Ownership: L.P. Media, Bluenose Broadcasting, Parkin Media (-2012)

WUGA/Channel 32
Toccoa
"NewsChannel 32" (1995-2008)
"WNEG News" (2008-2011)
DEFUNCT. Newscast replaced by University of Georgia student-produced newscast.
Past Affiliation: Commercial Independent (1984-1995), CBS (1995-2008), This (2008-2011), America One (2008-2011)
Past Ownership: Stephens County Broadcasting Co. (1984-91), Spartan Radiocasting (1991-2000), Media General (2000-2008)

WJCN-CA/Channel 33
LaGrange
"TV-33 News"
DEFUNCT
Past Call Letters: WCAG-LP

WATL/Channel 36
Atlanta
"My 11-Alive News at Ten" (2006-2007)
"11-Alive News at Ten" (2007-2012)
"The Rundown at Ten" (2012-2013)
Past Affiliation: Independent (1976-86), Fox (1986-94), Independent (1994-95), The WB (1995-2006)
Past Ownership: Fox Television Stations (-1994), Qwest Broadcasting, Tribune (1999-2006)

WLTZ/Channel 38
Columbus
"38 Evening News" (1970s)
"WYEA Nightly News"
"NewsCenter 38"
DEFUNCT, unrelated to current newscast
"NBC 38 News" (2007-2012)
(Produced by Independent News Network; station reverted to local production in 2012 except for INN's weather segment)
"WLTZ NBC 38 News" (2012-2013)
Past Call Letters: WYEA (1970-81)
Past Ownership: Lewis Broadcasting

WRWR-LD/Channel 38.1
Warner Robins
"NewsNight on the Patriot" (2010-3/31/14)
DEFUNCT
Past Affiliation: America One (2010-2011), My Family TV (2011-2013), COZI TV (2013-2014)
Past Ownership: Golden Eagle Media (2010-3/31/14)

WMGT/Channel 41
Macon
"41 News"
"41 Newswatch" (-1992)
DEFUNCT, unrelated to current newscast
"Middle Georgia News" (9/04-3/06)
"Today's MGT News" (3/06-2009)
Past Call Letters: WCWB (1968-83)

WGCL/Channel 46
Atlanta
"Information"
DEFUNCT
"Channel 46 News at Ten" (1989-95)
"WGNX News" (1995)
"WGNX Channel 46 News"
"WGNX CBS-46 News"
"CBS Atlanta News" (1999-7/4/00)
"Clear News" (7/5/00-2/27/02)
"CBS Atlanta News" (2/28/02-1/03)
"CBS 46 News" (1/03-1/09)
"CBS Atlanta News" (1/09-2/14)
Former Call Letters: WHAE (1971-77), WANX (1977-84), WGNX (1984-2000)
Past Affiliation: Independent (1971-1995)
Past Ownership: Pat Robertson (1971-83), Tribune (1983-98)

WPHJ-CA/Channel 46
Vidalia
"Your Local News"
"NewsDay 46"
DEFUNCT

WDNN-CA/Channel 49
Dalton
"WDNN Nightly Newswatch"
"Newswatch 10"
DEFUNCT
Past Channel Number: 47
Past Call Letters: W47BA, WDGA-LP

WPGA/Channel 58
Macon
"58 News" (2001-2003)
DEFUNCT
"ABC Macon.tv News" (2008)
DEFUNCT; produced by Independent News Network
Past Affiliation: Fox (1995), ABC (1995-2009)

WUPA/Channel 69
Atlanta
"UPN Atlanta News at Ten" (2004-8/28/05)
DEFUNCT; produced by WXIA
Past Call Letters: WVEU (1980-95)
Past Affiliation: Independent (1980-86), HSN (1986-89), HSN II (1989-94), UPN (1995-9/17/06)
Past Ownership: BCG Communications (1980-), Ellis Communications (-1995)

HAWAII:

KHON/Channel 2
Honolulu
"The News with B.J. Sams"
"The Evening News"/"The Night News" (1960s)
"TV-2 Eyewitness News" (1970s)
"Channel 2 News" (-9/2003)
Past Affiliation: NBC (1952-95)
Past Call Letters: KONA (1952-65)
Past Ownership: Burnham Broadcasting (-1995), SF Broadcasting (1995-3/98), Emmis (1998-), Montecito, New Vision (-2012)

KGMV/Channel 3
Wailuku
"Pan American World News" (1950s)
"Channel 9 News" (1970s)
"Newsroom 9" (1980s)
"KGMB News" (1980s-90s)
"KGMB 9 News" (1990s-9/09)
Past Call Letters: KMAU
Past Affiliation: CBS (-2009)
Past Ownership: Heftel Broadcasting, Lee Enterprises, Emmis
(Satellite of KFVE)

KHVO/Channel 4
Hilo
"KITV 4 News" (1970s)
"Newscene 4" (1970s)
"NewsCenter 4" (1970-80s)
"News 4" (1980s-90s)
"KITV 4 News" (1990s-2005)
"KITV 4 Island Television News" (2005-2010)
Past Channel Number: 13 (analog)
Past Ownership: Argyle Television
(Satellite of KITV)

KITV/Channel 4
Honolulu
"Mid-Day Report"/"The Six O'Clock Report"/"The Ten O'Clock Report" (1960s)
"KITV 4 News" (1970s)
"Newscene 4" (1970s)
"NewsCenter 4" (1970-80s)
"News 4" (1980s-90s)
"KITV 4 News" (1990s-2005)
"KITV 4 Island Television News" (2005-2010)
Past Call Letters: KULA, KHVH
Past Ownership: Argyle Television

KMAU/Channel 4
Wailuku
"KITV 4 News" (1970s)
"Newscene 4" (1970s)
"NewsCenter 4" (1970-80s)
"News 4" (1980s-90s)
"KITV 4 News" (1990s-2005)
"KITV 4 Island Television News" (2005-2010)
Past Channel Number: 12 (analog)
Past Ownership: Argyle Television
(Satellite of KITV)

KGMB/Channel 5
Honolulu
"K5 News at Nine" (1995-)
DEFUNCT; produced by KHNL, unrelated to current newscast
"K5 News" (-9/09)
Past Call Letters: KFVE (1988-2009)
Past Affiliation: Independent (1988-95), UPN (Secondary, 1995-), WB (1995-9/4/06), My Network TV (9/6/06-2009)

KAII/Channel 7
Wailuku
"The News with B.J. Sams"
"TV-2 Eyewitness News" (1970s)
"Channel 2 News" (-9/2003)
Past Affiliation: NBC
Past Ownership: Burnham Broadcasting (-1995), SF Broadcasting (1995-3/98), Emmis, Montecito, New Vision (-2012)
(Satellite of KHON)

KFVE/Channel 9
Honolulu
"Pan-American World News" (1950s)
"Hawaii News with Jim Topping"/"World News with Bob Baker" (1960s)
"Channel 9 News" (1970s)
"Newsroom 9" (1980s)
"KGMB News" (1980s-90s)
"KGMB 9 News" (1990s-9/09)
Past Call Letters: KGMB (1952-2009)
Past Affiliation: CBS (1952-2009)
Past Ownership: Heftel Broadcasting, Lee Enterprises, Emmis

KGMD/Channel 9
Hilo
"Pan American World News" (1950s)
"Channel 9 News" (1970s)
"Newsroom 9" (1980s)
"KGMB News" (1980s-90s)
"KGMB 9 News" (1990s-9/09)
Past Call Letters: KPUA
Past Affiliation: CBS (-2009)
Past Ownership: Heftel Broadcasting, Lee Enterprises, Emmis
(Satellite of KFVE)

KHAW/Channel 11
Hilo
"The News with B.J. Sams"
"TV-2 Eyewitness News" (1970s)
"Channel 2 News" (-9/2003)
Past Affiliation: NBC
Past Call Letters: KONA
Past Ownership: Burnham Broadcasting (-1995), SF Broadcasting (1995-3/98), Emmis, Montecito, New Vision (-2012)
(Satellite of KHON)

KHBC/Channel 13
Hilo
"News 8" (1995)
"NBC Hawaii News 8" (1995-)
"KHNL News 8" (-9/09)
Past Channel Number: 2 (analog)
Past Ownership: Belo Corp.
(Satellite of KHNL)

KHNL/Channel 13
Honolulu
"Nightly News" (1960s)
"The Big News" (1960s)
DEFUNCT, unrelated to current newscast
"News 8" (1995)
"NBC Hawaii News 8" (1995-)
"KHNL News 8" (-9/09)
Past Call Letters: KTRG (1962-67), KIKU (1967-84)
Past Affiliation: Independent (1962-86), Fox (1986-95)
Past Ownership: Watumull Broadcasting, Richard Eaton, Belo Corp.

KOGG/Channel 13
Wailuku
"News 8" (1995)
"NBC Hawaii News 8" (1995-)
"KHNL News 8" (-9/09)
Past Channel Number: 15 (analog)
Past Ownership: Belo Corp.
(Satellite of KHNL)

IDAHO:

KBOI/Channel 2
Boise
"Your Esso Reporter" (1953-1961)
"The Idaho Report" (1961-1970)
"TV-2 News" (1970-1975)
"NewsCenter 2" (1975-1980)
"Channel 2 News"
"2 News" (1990s-2001)
"Idaho 2 News"
"Local 2 News"
"KBCI CBS 2 News" (-2007)
"CBS 2 Eyewitness News (2007-2010)
Past Call Letters: KBOI (1953-74), KBCI (1974-2/10)
Past Ownership: Bonneville International Corp., Retlaw Broadcasting, Fisher (-2013)

KIDK/Channel 3
Idaho Falls
"Newswatch 3" (1970s-91)
"News 3" (1991-2000)
Past Ownership: Bonneville International Corp., Retlaw Broadcasting, Fisher (-2013)

KLEW/Channel 3
Lewiston
"KLEW News"
"KLEW Action News"
Past Ownership: Retlaw Broadcasting, Fisher (-2013)

KCIX/Channel 6
Nampa/Boise
UNKNOWN
DEFUNCT; DARK (1958-60)
Past Ownership: Publix Broadcasting
Past Affiliation: Independent

KFXD/Channel 6
Nampa/Boise
UNKNOWN
DEFUNCT, DARK (1953-54)
Past Affiliation: Independent

KIVI/Channel 6
Boise
"Newswatch 6"
"Channel 6 News" (1990s)
"News Idaho" (1990s-2002)
"6 On Your Side" (2002-2005)
"Today's Channel 6 News" (2005-)
"Today's 6 News"
Past Call Letters: KITC (1974-75)
Past Ownership: Grapevine/GOCOM

KPVI/Channel 6
Pocatello/Idaho Falls
"Channel 6 Eyewitness News" (1990s)
"NBC News 6" (1990s)
"NBC NewsChannel 6" (1990s-2009)
Past Call Letters: KPTO
Past Affiliation: ABC
Past Ownership: Intermountain West Communications (-2013)

KTLE/Channel 6
Nampa
UNKNOWN
DEFUNCT; DARK (1961, 1964, 1971)
Past Affiliation: NBC (1959-61), Independent (1962-64), ABC (1967-71)

KTVB/Channel 7
Boise
"NewsCenter 7"
Past Call Letters: KIDO
Past Ownership: King Broadcasting Company, Providence Journal, Belo (-2013)

KIFI/Channel 8
Idaho Falls
"NewsBeat"/"Nightbeat News"/Night Owl News"
"Idaho 8 News"
Past Affiliation: NBC, ABC (Secondary)

KNIN/Channel 9
Boise
"Today's Channel 6 News at Nine" (-8/31/11)
"Fox 9 News at Nine" (9/1/11-)
Past Call Letters: KTMW (1991-92), KHDT (1992-96)
Past Affiliation: HSN (1991-95), UPN (1995-2006), The WB (secondary, 1995-98), Pax (1998-2003), The CW (2006-2011)
Past Ownership: William Schuyler (1991-), Lambert Broadcasting, Banks Broadcasting

KMVT/Channel 11
Twin Falls
"News Scene" (1980s)
"KMVT News" (1980s-2013)
Past Call Letters: KLIX (1955-62)
Past Affiliation: CBS/NBC/ABC
Past Ownership: Catamount Broadcasting

KTRV/Channel 12
Nampa/Boise
"Fox 12 News" (1999-8/31/11)
"12 News" (9/1/11-12/5/11)
DEFUNCT
Past Affiliation: Independent (1981-87); Fox (1987-8/31/11)

KTWT-LD/Channel 14.1
Twin Falls
"Fox 14 News" (2012-2013)
Past Call Letters: K43FK (1997-2000)
Past Channel Number: 43 (analog)
Past Affiliation: Independent (1997-2004), UPN (2004-2006), The CW (2006-2012), My Network TV (Primary, 2012)

KFXP/Channel 31
Pocatello/Idaho Falls
"Fox 31 News at Nine"
DEFUNCT; produced by KIFI
"Fox 31 News at Nine" (-2002)
DEFUNCT; produced by KPVI
"NewsChannel 6 on Fox at Nine" (-2009)
"Fox News at Nine" (2009-6/30/12)
(DEFUNCT; Produced by KPVI)
"KPVI More" (-2013)
DEFUNCT; 5:30pm newscast produced by KPVI
Past Affiliation: Fox (1999-6/30/12), This (6/31/12-2013)
DARK

KXTF/Channel 35
Twin Falls
"NewsChannel 6 on Fox at Nine" (-2009)
"Fox News at Nine" (2009-6/30/12)
(DEFUNCT; Produced by KPVI/Pocatello)
"KPVI More" (-2013)
DEFUNCT; 5:30pm newscast produced by KPVI
Past Call Letters: KKVI (1989-97)
Past Affiliation: ABC (1989-97), Fox (Secondary 1989-96; Primary 1989-6/30/12), This (6/31/12-2013)
Past Ownership: Intermountain West Communications (-2013)
DARK

KSAW-LP/Channel 51
Twin Falls
"News Idaho"
"6 On Your Side"
"Today's Channel 6 News"
"Today's 6 News"
Past Channel Number: 52

ILLINOIS:

WBBM/Channel 2
Chicago
"B&K News" (1943-)
"Today's World Picture" (1940s)
"Pix of the News" (1950s)
"Standard Oil News Round-Up"/"John Harrington News" (1950s)
"TV-2 News" (-1975)
"Channel 2 News" (1975-96)
"2 News" (1996-98)
"News 2 Chicago" (1998-99)
"The News on CBS 2 Chicago" (1999-2001)
Past Call Letters: W9XBK, WBKB
Past Channel Number: 4
Past Ownership: Paramount, Columbia Broadcasting System, Viacom

WCIA/Channel 3
Champaign/Springfield/Decatur
"News Reel/News Final" (1950s)
"NewsCenter 3"
"Channel 3 News" (-2000)
"3 News" (2000-2004)
Past Ownership: Midwest Television

WSIL/Channel 3
Harrisburg/Marion/Carbondale/Paducah, KY
"NewsCenter 3" (1980s)
Past Channel Number: 22

WHBF/Channel 4
Rock Island (Quad Cities)
"4 Action News" (1980s)
"4 News" (1980s-90s)
"News 4" (1990s-2001)
"Channel 4 Eyewitness News" (2001-2007)
Past Ownership: Citadel Communications (-2013)

WMAQ/Channel 5
Chicago
"NBC News Room Chicago with Clifton Utley" (1949-50s)
"NBC News: Chicago Report"/"NBC News: Night Report" (1960s)
"Channel 5 News" (1970s)
"newsfive" (1970s)
"NewsCenter 5" (1970s-83)
"Channel 5 News" (1983-97)
"NBC 5 News" (1997-98)
"NewsChannel 5" (1998)
"NBC 5 Chicago News" (1998-2000)
Past Call Letters: WNBQ
Past Ownership: RCA

KHQA/Channel 7
Quincy/Hannibal, MO
"Eyewitness News"
"KHQA-TV 7 News"
Past Ownership: Lee Enterprises, Benedek Broadcasting, Barington Broadcasting

WLS/Channel 7
Chicago
"Tomorrow's News Today" (1949-54)
"Channel 7 News" (1954-1965)
"NewsNight" (1965-1968)
"Flynn-Daly News" (1968-1969)
"Flynn-Daly Eyewitness News" (1969-73)
"Channel 7 Eyewitness News" (1969-96)
"ABC 7 News" (1996-10/13)
Past Call Letters: WENR (1948-53), WBKB (1953-68)
Past Ownership: ABC, Capital Cities/ABC

WQAD/Channel 8
Moline (Quad Cities)
"News Scope 8" (-1975)
"Eyewitness News" (1975-78)
"Active 8 News" (1978-94)
"NewsChannel 8" (1994-2009)
Past Ownership: New York Times, Local TV (-2013)

WGN/Channel 9
Chicago
"Today's Headlines" (1950s)
"Chicagoland Newsreel" (1950s)
"The Tenth Hour News" (1960s)
"Park-Ruddle News"
"WGN-TV News"
"News 9" (1970s)
"Channel 9 News" (1970s-80s)
Past Affiliation: DuMont, Independent (-1995), WB (1995-9/17/06)

WGEM/Channel 10
Quincy
"3-Star Edition" (1950s)
"WGEM News"
"Newswatch 10" (1980s)
"NewsChannel 10"

WPXS/Channel 13
Mount Vernon
"C-13 News Tonight" (1980s-90s)
DEFUNCT
Former Call Letters: WCEE
Past Affiliation: Independent, Pax

WREX/Channel 13
Rockford
"Dateline Thirteen News" (1970s)
"Eyewitness News" (1990s)
Past Affiliation: CBS, ABC
Past Ownership: Greater Rockford TV, Gannett, Gilmore, ML Media Partners, RP Companies

WJJY/Channel 14
Jacksonville/Springfield/Quincy
"UNKNOWN"
DEFUNCT, DARK (1960s)
Past Affiliation: ABC
Past Ownership: Look Broadcasting
(Station unrelated to current PBS station operating on that channel in Jacksonville)

WBLN/Channel 15
Bloomington
UNKNOWN
DARK, 1958
Past Affiliation: ABC

WICD/Channel 15
Champaign/Danville
"Channel 15 News" (1967-)
"TV-15 News" (1970s)
"Channel 15 News" (1970s)
"Newswatch 15" (1980s)
"WICD 15 News" (1980s)
"Channel 15 News" (1990s)
"News 15" (1990s)
"NewsChanel 15"
"NBC NewsChannel 15" (-2002)
Past Channel Numbers: 24 & 33 (see WICD/Channel 24 and WCHU/Channel 33)
Past Affiliation: NBC (-9/4/05)
Past Ownership: Plains Television Group, Guy Gannet

WAND/Channel 17
Decatur/Springfield/Champaign
"Scene 17 Report" (1970s)
"The News" (1970s-80s)
"News 17" (1980s)
"WAND News" (-9/4/05)
"NewsCenter 17" (9/5/05-2009)
"StormCenter 17" (2009-2012)
Past Call Letters: WTVP
Past Affiliation: ABC (-9/4/05)

WTVO/Channel 17
Rockford
"Newservice 17" (1970s)
"Channel 17 News"/"Bill Richardson & The News" (1970s)
"Newswatch 17" (1980s)
"News 17" (1980s-93)
"NewsChannel 17" (1993-98)
"WTVO Channel 17 News" (1998-2012)
Past Channel Number: 39
Past Affiliation: NBC
Past Ownership: Young Broadcasting

WHOI/Channel 19
Peoria/Bloomington
"News Scene 19" (1970s)
"19 News" (1980s)
"19 Eyewitness News" (1980s-90s)
Past Call Letters: WTVH, WIRL, WRAU
Past Ownership: Brissette Broadcasting, Adams Broadcasting, Benedek, Barrington Broadcasting (-2013)

WICS/Channel 20
Springfield/Decatur
"Standard Oil News" (1960s)
"WICS 20 News"
"20 News"
Past Affiliation: NBC (-9/4/05)
Past Ownership: Plains Television Group, Guy Gannet

WBUI/Channel 23
Decatur/Springfield
"Newsline" (1984-1991)
DEFUNCT
Past Call Letters: WFHL, WPXU
Past Affiliation: Independent, Pax, UPN, WB (-9/17/06)

WIFR/Channel 23
Rockford
"Action News"
Past Call Letters: WCEE
Past Ownership: Brissette Broadcasting, Benedek

WICD/Channel 24
Danville
"The Dunkel/Eaton Report" (1960s)
DARK, 1967; Station and city of license merged with WCHU/Channel 33 in Champaign in 1967 to form WICD/Channel 15
Past Call Letters: WDAN (1953-60)
Past Ownership: Danville Commercial-News, Plains Television Group

WCIU/Channel 26
Chicago
"Informacion 26"
DEFUNCT
Past Affiliation: English Independent, NetSpan/Telemundo, Univision

WMBD/Channel 31
Peoria/Bloomington
"Harrison and the News"/"Home Edition" (1950s-60s)
"Action News 31" (1970s)
"31 News Alive" (1970s-80s)
"NewsCenter 31" (1980s)
"News 31" (1990s)
"WMBD News" (-1997)
"CBS 31 News" (1997-2003)
"WMBD NewsChannel 31" (2003-2007)
Past Ownership: Midwest Television

WFLD/Channel 32
Chicago
"News Scope" (1960s)
"NewsTalk"/"Newscene" (1980s)
"WFLD Evening News" (1980s)
"The Nine O'Clock News"
"Fox 32 News at Nine" (1987-90)
"Fox News Chicago"/"Fox News" (1990-2006)
"Fox Chicago News"/"Fox News" (2006-2006)
"Fox News Chicago"/"Fox News" (2006-2008)
"Fox Chicago News" (2008-2012)
Past Affiliation: Independent (1965-86)
Past Ownership: Field Communications, Metromedia

WCHU/Channel 33
Champaign
"The Dunkel/Eaton Report" (1960s)
DARK, 1967; station merged with WICD/Channel 24 in Danville in 1967 to form WICD/Channel 15.
Past Ownership: Plains Television Group

WQRF/Channel 39
Rockford
"Fox 39 News" (-2012)
Past Affiliation: Independent (-1987)
Past Ownership: Petracom, Quorum Broadcasting

WYZZ/Channel 43
Bloomington/Peoria
"UNKNOWN"
DEFUNCT, unrelated to current newscast
Past Call Letters: WBLN (1982-85)
Past Affiliation: Independent (1982-1986)
Past Ownership: Grace Presbyterian Church (1982-), Sinclair (-2013)

WSNS/Channel 44
Chicago
"Instant News" (1970)*
"Underground News" (1970s)
"News Of The Psychic World" (1970s)
"Heart Of The News" (1970s)
"The Big Story" (1970s)
"Channel 44 Evening News" (1970s)
"Channel 44 Night Report" (1970s)
DEFUNCT
"Noticentro 44" (1990s)
"Noticiero 44" (1990s-2003)
Past Affiliation: English Independent, Independent/ON TV Subscription Service, SIN/Univision
Past Ownership: Harriscope of Chicago
*(Character generator text that ran for 18 hours a day, before station enabled live programs.)

WCIX/Channel 49
Springfield
"Channel 3 News"
(Former satellite of WCIA)
"WCFN Primetime News at Nine" (-2006)
"My CFN News at Nine" (2006-2009)
Past Call Letters: WCFN (-2011)
Past Affiliation: CBS (Satellite of WCIA); UPN (-9/17/06)
Past Ownership: Midwest Television

WEIU/Channel 51
Charleston
"WEIU-TV NewsScan"

WGBO/Channel 66
Joliet/Chicago
UNKNOWN (1981-82)
DEFUNCT
"Noticias 66" (1990s-2001)
Past Call Letters: WFAN
Past Affiliation: Independent

W75AD/Channel 75
Mattoon
"Standard Oil News" (1960s)
DARK; satellite of WICS
Past Affiliation: NBC

INDIANA:

WTWO/Channel 2
Terre Haute
"W-2 News" (9/65-68)
"Total News" (1968-1/72)
"TV-2 News" (1971-73)
"TV-2 Eyewitness News" (1973-8/94)
"NewsChannel 2" (1994-2003)
"WTWO NewsChannel 2" (2003-2/06)
"WTWO NewsChannel" (2/06-10/17/10)
Past Affiliation: ABC (Secondary, 1965-73)
Past Ownership: Illiana Telecasting, Booth Newspapers, Malcolm Glazier, Fabri Development Corp., TCS Television Partners (RP Companies)

WTTV/Channel 4
Bloomington/Indianapolis
"Channel 4 News"
"News 4 Indiana" (1970s)
"The Nine O'Clock News/The Ten O'Clock News" (1980s)
"The Indiana Nightly News" (1980s-90)
DEFUNCT
"6 News at Ten" (1991-98)
"6 News 10 @ 10" (1998)
"6 News at Ten" (1998-2001)
"The News at Ten" (2001-12/2002)
DEFUNCT; produced by WRTV
"Fox 59 Morning News" (2008-9/09)
DEFUNCT; former simulcast of WXIN morning news
Past Channel Number: 10 (1949-53)
Past Affiliation: ABC/DuMont, Independent (-1995), UPN (1995-1998), WB (1998-9/17/06)
Past Ownership: Sarkes Tarzian, River City, Sinclair

WRTV/Channel 6
Indianapolis
"WFBM TeleNews" (1950s)
"TV-6 News" (1960s)
"Channel 6 Early Report"/"Channel 6 Final Report" (1960s-70s)
"The News" (1970s-80s)
"Channel 6 News" (1980s)
"WRTV 6 News" (1990s)
"6 News" (1990s-2001)
"The News on RTV6" (2001-2006)
"6 News" (2006-2012)
Past Call Letters: WFBM (1949-72)
Past Affiliation: CBS (1949-52), NBC (1952-79)
Past Ownership: Bitner Group (1949-57), Time-Life (1957-72), McGraw-Hill (1972-2012)

WTVW/Channel 7
Evansville
"The Tri-State Report"
"News 7"
"Channel 7 Eyewitness News" (1970s-90s)
"Fox 7 News" (1996-98)
"Fox 7 First News" (1998-2000)
"Fox 7 News" (2000-2004)
"WTVW NewsChannel 7" (2004-2005)
"Fox 7 News" (2005-2007)
"Fox 7 WTVW News" (2007-2007)
"Fox 7 News" (2007-6/11)
"News 7" (6/11-7/1/11)
"Local 7 News" (7/2/11-11/30/11)
Past Affiliation: ABC (1956-95), Fox (1995-6/30/11), Independent (7/1/11-1/2013)
Past Ownership: Evansville Television, Inc. (1956-62), Polaris Corp. (1962-79), Woods Communications (1980-93), Banham Broadcasting (1993-95), Petracom (1995-97), Quorum Broadcasting (1997-2003), Nexstar (2003-2011)

WISH/Channel 8
Indianapolis
"The World at One"
"Channel 8 News" (1960s)
"The Big News" (1970s)
"Channel 8 News On The Scene" (1970s-80s)
"8 On the Scene News" (1980s)
"WISH-TV News 8" (1980s-)
Past Affiliation: ABC (1954-56), DuMont (1954-55)
Past Ownership: C. Bruce McConnell (1954-56), Corinthian Broadcasting (1956-84)

WWJS-CA/Channel 9
Jeffersonville
"NewsCenter 9"
"WNDA News"
DEFUNCT; produced by Independent News Network
Past Call Letters: WVHF-CA, WNDA-CA

WTHI/Channel 10
Terre Haute
"Video Views of the News" (1954-)
"News Picture" (1950s)
"The Six O'Clock Report"/"The Eleven O'Clock Report" (1950s-70s)
"NewsCenter 10" (1970s-85)
"Action 10 News" (1985-2001)
"Action 10 News-WTHI" (2001-9/06)
Past Affiliation: CBS/ABC/NBC/DuMont (1954-)
Past Ownership: Hulman & Company (Wabash Valley Broadcasting Corp.), Emmis Broadcasting (1998-2005)

WTHR/Channel 13
Indianapolis
"Eyewitness News" (1970s-76)
"Eyewitness NewsCenter 13" (1976-81)
"NewsCenter 13" (1981-94)
"NewsChannel 13" (1994-96)
Past Call Letters: WLWI
Past Affiliation: ABC
Past Ownership: Crosley Broadcasting

WFIE/Channel 14
Evansville
"The Runyan/Edsel Report" (1960s)
"Newslens" (1970s)
"Newswatch"/"Newswatch 14" (1970s-2006)
Past Channel Number: 62
Past Ownership: Orion Broadcasting, Liberty Corp[Cosmos Broadcasting] (-2005)

WANE/Channel 15
Fort Wayne
"Big News" (1970s)
"Kurtz News" (1970s)
"News 15"
Past Ownership: Corinthian Broadcasting

WIIH-CA/Channel 17
Indianapolis
"WIIH Noticias" (2003-2008)
DEFUNCT
Past Call Letters: W11BV (1988-), WIIH-LP
Past Channel Number: 11 (1988-)
Past Affiliation: Independent, Univision (2003-2008)

WAZE-LP/Channel 17
Evansville
"News 25 at Nine" (1999-2000)
DEFUNCT; 9pm newscast produced by WEHT
Past Call Letters: W52AZ, WWAZ-LP
Past Channel Number: 52, 17
Past Affiliation: UPN, The WB (-2006), The CW (2006-1/2013)
(DARK; Satellite of WAZE/Hopkinsville, KY)

WLFI/Channel 18
Lafayette
"Clete Roberts Report" (1953)
"News Service 18" (1970s-80s)
"Lafayette Live: TV-18 News" (1980s-2000)
"NewsChannel 18" (2000-2012)
Past Call Letters: WFAM
Past Channel Number: 59
Past Ownership: Sarkes Tarzian, Blade Communications

WPTA/Channel 21
Fort Wayne
"21 Eyewitness News"
"21-Alive Newsroom" (1970s-90s)
"21-Alive News" (1990s-11/29/05)
"Indiana's NewsCenter (11/30/05-2012)
Past Ownership: Sarkes Tarzian (1957-73), Combined Communications Corp (1973-79), Gannett (1979-83), Pulitzer Broadcasting (1983-89), Granite Broadcasting (1989-2005), Malara Broadcasting (2005-2014)

WSBT/Channel 22
South Bend
"The Early Report"/"The Late Report"
"Eyewitness News"
"News 22" (-2006)
"WSBT News" (2006-2013)

WVUT/Channel 22
Vincennes
"22 Report" (1970s-82)
DEFUNCT
"Evening Edition" (1984-90)
Past Call Letters/Channel Number: WRAY/Channel 52 (licensed to Princeton, IN)
Past Affiliation: Independent, NET

WNDY/Channel 23
Marion/Indianapolis
"Channel 13 Eyewitness News at Ten on Indy-TV"
"Channel 13 Eyewitness News at Ten on UPN 23"
"Channel 13 Eyewitness News at Ten on UPN Indiana" (2003-2/14/05)
DEFUNCT; produced by WTHR, unrelated to current newscast produced by WISH
Past Call Letters: WMCC
Past Affiliation: Independent (-1995), WB (1995-1998), UPN (1998-9/4/06)
Past Ownership: Hulman & Company, Viacom (-2004)

WEHT/Channel 25
Evansville/Henderson, KY/Owensboro, KY
"25 Alive News"
"NewsCenter 25"
"NewsFirst 25" (-1994)
"News 25" (1994-11/30/11)
Past Channel Number: 50 (1953-66)
Past Affiliation: CBS (1953-1995), ABC (Secondary, 1953-56)
Past Ownership: Malco Theater Corp. (1953-57), Hilberg Packing (1957-64), Gilmore Broadcasting (1964-2011)

WSJV/Channel 28
Elkhart/South Bend
"28 Newswatch" (1970s)
"Newswatch 28" (1980s-94)
"News 28" (1994-95)
Past Channel Number: 52 (1954-58)
Past Affiliation: NBC (1954-55), ABC (1954-95)
Past ownership: Truth Publishing Company (1954-74)

WTTK/Channel 29
Kokomo
"6 News at Ten" (1991-98)
"6 News 10 @ 10" (1998)
"6 News at Ten" (1998-2001)
"The News at Ten" (2001-12/2002)
DEFUNCT; produced by WRTV
"Fox 59 Morning News (2008-9/09)
DEFUNCT; former simulcast of WXIN morning news
Past Affiliation: Independent (-1995), UPN (1995-98), WB (1998-9/17/06)
Past Ownership: River City, Sinclair
(Satellite of WTTV)

WSFO/Channel 31
Marion
"UNKNOWN"
DEFUNCT; DARK (license later reassigned as ch. 23)
Past Affiliation: Independent
Past Call Letters: WTAF, WSFG

WISE/Channel 33
Fort Wayne
"WKJG News" (1970s)
"WKJG-TV 33 News" (1970s)
"NewsCenter 33" (1970s-80s)
"33 News" (1990s)
"NBC 33 News" (1990s-2003)
"WISE 33 News" (2003-3/2005)
DEFUNCT; newscast shut down after JSA entered into with WPTA.
"21-Alive News on WISE-33" (3/2005-11/29/05)
"Indiana's NewsCenter" (11/30/05-2012)
"NBC 33 News"/"21-Alive News" (2012-3/2013)
(Simulcast of WPTA newscasts; replaced with stand-alone newscasts)
Past Call Letters: WKJG (1953-2003)
Past Ownership: William Kunkle (1953-71), Thirty-Three, Inc. (-1977), Corporation for General Trade (1977-2003), New Vision (2003-2005), Granite (2005-2014)

WISE/Channel 33.2
Fort Wayne
"Indiana's NewsCenter at 10" (-2012)
"My Fox News at Ten" (2012-2013)
DEFUNCT
Past Affiliation: My Network TV (-2011 primary); Fox (2011-2/28/13)

WAWV/Channel 38
Terre Haute
"WIIL-TV Evening News" (1973-3/74)
DEFUNCT
"News 38" (1977-81)
DEFUNCT
"Action 10 News Nightwatch on Fox 38" (1995-99)
"Fox 38 News at Ten" (1999-2004)
DEFUNCT; produced by WTHI, unrelated to current newscast
"NewsChannel 2 Prime Edition" (7/2004-5/31/05)
"Fox 38 News at Ten" (6/1/05-8/8/05)
"WFXW Prime Edition" (8/9/05-7/7/07)
"WTWO Prime Edition on WFXW" (7/07-7/09)
"Fox 38 News: First at Ten" (7/09-8/31/11)
"NBC 2 News Today" (-8/31/11)
(10pm newscast produced by WTWO; rebroadcast of WTWO 6am news)
Past Call Letters: WIIL (1973-78), WBAK (1978-6/1/05), WFXW (6/1/05-8/31/11)
Past Affiliation: ABC (1973-95), Fox (1995-8/31/11)
Past Ownership: Alpha Broadcasting, Bahakel Communications

WHMB/Channel 40
Indianapolis
"UNKNOWN"
DEFUNCT
Past Call Letters: WURD

WEVV/Channel 44
Evansville
"Fox 44 News at Nine" (1992-94)
"News at Nine" (1994-95)
"44 NewsNow!" (1995-99)
"CBS 44 News" (1999-11/17/2001)
DEFUNCT
Past Affiliation: Independent (1983-86), Fox (1986-1995)
Past Ownership: Ralph C. Wilson Industries

WIPB/Channel 49
Muncie
"Channel 49 News" (1960s)
DEFUNCT
"On-Line 49" (1980s)
DEFUNCT
Past Call Letters: WLBC
Past Affiliation: NBC/ABC/CBS

WFFT/Channel 55
Fort Wayne
"The Ten O'Clock Report" (1980-81)
DEFUNCT
"Fox Fort Wayne News" (2009-2011)
Past Affiliation: Independent (1977-1986), Fox (1986-7/31/11); Independent (8/1/11-2/28/13)
Past Ownership: Great Trails Broadcasting, Quorum Broadcasting

WYIN/Channel 56
Gary
"56 News" (1989-)
"56 Nightly News" (-2006)
"Lakeshore News Tonight' (2006-1/14)
DEFUNCT
Past Call Letters: WCAE (-1984), DARK (1984-87)
Past Channel Number: 50
Past Ownership: Lake Central School Corp. (-1984)

WMYO/Channel 58
Salem/Louisvile, KY
"Fox News" DEFUNCT, rebroadcast of WDRB-TV news
Past Call Letters: WFTE
Past Affiliation: Independent, UPN (-9/4/06)

WXIN/Channel 59
Indianapolis
"59 Headline News" (1984)
DEFUNCT, unrelated to current newscast
"WXIN News Extra" (1980s)
DEFUNCT; news briefs unrelated to current newscast
"Fox 59 Nightcast" (1991-95)
"Fox News at Ten" (1995-98)
Past Call Letters: WPDS (1984-85)
Past Affiliation: Independent (1984-86)

WIPX/Channel 63
Bloomington/Indianapolis
"Channel 13 Eyewitness News at Ten" (2005-2005)
DEFUNCT, canceled with rebranding of Pax network to "i"
Past Call Letters: WIIB
Past Affiliation: Home Shopping Network

- - - -

HTSN
Indianapolis
"NewsChannel 64" (-2006)
"6 News 24/7" (2006-2011)
(Cable operation)

IOWA:

KGAN/Channel 2
Cedar Rapids/Waterloo
"Bob Bruner and the News" (1950s)
"Report To Iowa" (1950s-60s)
"WMT News" (1960s-70s)
"WMT Newswatch" (1970s-80s)
"Action News" (1980s)
"Channel 2 News" (1980s-96)
"NewsChannel 2" (1996-2001)
"KGAN News" (2001-2003)
Past Call Letters: WMT (9/30/53-10/16/81)
Past Ownership: Orion Broadcasting (7/16/68-10/16/81), Guy Gannet (10/16/81-7/1/99)

KIMT/Channel 3
Mason City/Rochester, MN/Austin, MN
"Eyewitness News"
"NewsChannel 3"
Past Call Letters: KGLO
Past Ownership: Spartan Radiocasting, Media General, New Vision

KTIV/Channel 4
Sioux Falls
"NewsCenter 4"
"Channel 4 News"
"NewsChannel 4" (-2011)

WOI/Channel 5
Ames/Des Moines
"WOI-TV News" (1950s)
"Your News" (1980s)
"5 TV News" (1980s)
"Channel 5 News" (1990s)
"News 5" (1990s-2001)
"Channel 5 Eyewitness News" (2001-9/2006)
Past Channel Number: 4 (1950-)
Past Ownership: Iowa State University, Citadel Communications (-2013)

KWQC/Channel 6
Davenport (Quad Cities)
"NewsCenter 6"
"KWQC-TV 6 News" (-2010)
Past Call Letters: WOC
Past Channel Number: 5

KWWL/Channel 7
Waterloo/Cedar Rapids
"NewsCenter 7" (1970s-90s)
"KWWL News" (1990s-2008)
"Iowa's NewsChannel 7" (2008-2010)
Past Ownership: Black Hawk Broadcasting (1953-80), AFLAC (1980-1997), Raycom (1997-2006)

KCCI/Channel 8
Des Moines
"TV-8 News" (1980s-1995)
"NewsChannel 8" (1995-)
"KCCI NewsChannel 8" (-2013)
Past Call Letters: KRNT (1955-74)
Past Ownership: Des Moines Register & Tribune, Pulitzer

KCAU/Channel 9
Sioux City
"TV-9 News"
"Major 9 Report"
"Major 9 News"
"News 9"
"Channel 9 Eyewitness News" (-2013)
Past Call Letters: KVTV
Past Affiliation: CBS, Dumont
Past Ownership: Citadel Communications (-2013)

KCRG/Channel 9
Cedar Rapids
"TV-9 Eyewitness News"

WHO/Channel 13
Des Moines
"WHO-TV News"
"Eyewitness News"
"NewsCenter 13" (1970s-)
"WHO-TV 13 News" (-2003)
Past Ownership: New York Times, Local TV (-2013)

KMEG/Channel 14
Sioux City
"K-Meg News"
"K-Meg 14, Your Hometown News" (-2012)
Past Ownership: Waitt Broadcasting

KDSM/Channel 17
Des Moines
"Fox 17 News at Nine"
"Fox News at Nine" (-2008)
DEFUNCT. KGAN-produced 9pm newscast replaced by WHO-produced newscast
Past Call Letters: KCBR (1983-86)
Past Affiliation: Independent (1983-86)

KLJB/Channel 18
Davenport
"Fox 18 Nine O'Clock News" (12/99-9/10)
DEFUNCT; produced by Independent News Network
"Fox 18 Nine O'Clock News" (9/10-2012)
DEFUNCT; produced by WQAD; replaced with 9pm newscast produced by KWQC
Past Affiliation: Independent (1985-87), Fox (1987-88), Independent (1988-90)
Past Ownership: Grant Media (-2013)

KFPX/Channel 39
Des Moines
"WHO-TV 13 News Primetime at Nine"
DEFUNCT; produced by WHO

KFXB/Channel 40
Dubuque
"40 News"
"Newswatch"
"NewsCenter 40"
"Fox 40 News" (-10/02)
DEFUNCT
"Fox News at Nine" (2002-2004)
DEFUNCT; former simulcast of KFXA 9pm newscast produced by KGAN
Past Call Letters: KDUB
Past Affiliation: ABC, Fox (-2004)
Past Ownership: Dubuque TV Partners

KPTH/Channel 44
Sioux City
"KPTH Fox 44 News at Nine" (-2012)
Past Ownership: Pappas Telecasting (-2009), New World TV Group (2009-2013)

KVFD/Channel 50
Fort Dodge
"UNKNOWN"
DEFUNCT; DARK
Past Call Letters: KQTV (-1966)
Past Channel Number: 21 (-3/20/77)
Past Affiliation: NBC

KANSAS:

KSNC/Channel 2
Great Bend
"KSN Total News"
"KSN News"
"NewsCenter 2"
"NewsChannel 2"
Past Call Letters: KCKT (1954-82)
Past Ownership: Central Kansas Television Co., Lee Enterprises, Emmis, Montecito, New Vision (-2012)
(Satellite of KSNW)

KSNW/Channel 3
Wichita
"KSN Total News"
"KSN News"
"NewsCenter 3"
"Channel 3 News"
"NewsChannel 3"
Past Call Letters: KARD (1955-82)
Past Ownership: Lee Enterprises, Emmis, Montecito, New Vision (-2012)

KCTU-CA/Channel 5
Wichita
"KCTU Reports"
DEFUNCT
Past Channel Number: 55

KBSD/Channel 6
Dodge City
UNKNOWN
DEFUNCT
Past Call Letters: KTVC (1957-89)
Past Ownership: Spartan Radiocasting, Media General

KTLJ-CA/Channel 6
Junction City/Topeka
"Fox 6 News" (1999-2001)
DEFUNCT; unrelated to current newscast
"Fox 4 News"
DEFUNCT; simulcast of WDAF morning and 9pm newscasts
"27 News on Fox 43" (-2011)
Past Call Letters: K06KZ, KTMJ-LP, KTMJ-CA
Past Affiliation: Independent (1982-87)
Past Ownership: New Vision (-2012)
(Satellite of KTMJ-CA)

KBSH/Channel 7
Hays
UNKNOWN
DEFUNCT
Past Call Letters: KAYS (1958-89)
Past Affiliation: CBS/ABC (Secondary)
Past Ownership: Spartan Radiocasting, Media General

KOAM/Channel 7
Pittsburg/Joplin, MO
"Your Nescafé News Daily" (1950s)
"National News" (1960s)
"TV-7 News"
"Newseven"
"News 7"
"Action News"
"KOAM News"
"NewsChannel 7" (-2002)
Past Affiliation: NBC (1953-80)

KSNK/Channel 8
Oberlin
"KSN Total News"
"KSN News"
"NewsCenter 8"
"NewsChannel 8"
Past Call Letters: KOMC (1959-83)
Past Ownership: Central Kansas Television Co., Lee Enterprises, Emmis, Montecito, New Vision (-2012)

KAKE/Channel 10
Wichita
"TV-10 News" (1970s)
Past Ownership: Chronicle, Benedek Broadcasting

KBSL/Channel 10
Goodland
"Tri-State Report"
DEFUNCT
Past Call Letters: KLOE (1959-89)
Past Affiliation: CBS/ABC (Secondary)
Past Ownership: Cowles Publishing, Spartan Radiocasting, Media General

KSNG/Channel 11
Garden City
"KSN Total News"
"KSN News"
"NewsCenter 11"
"NewsChannel 11"
Past Call Letters: KGLD (1958-82)
Past Ownership: Central Kansas Television Co., Lee Enterprises, Emmis, Montecito, New Vision (-2012)

KWCH/Channel 12
Wichita
"Evening Edition"
"The News"
"News 12"
Past Call Letters: KTVH
Past Ownership: Spartan Radiocasters, Media General (-2006)

WIBW/Channel 13
Topeka
"News 13"
"WIBW News"
Past Ownership: Stauffer Communications, Benedek

KSAS/Channel 24
Wichita
"Fox News at Nine" (1998)
DEFUNCT; produced by KSNW
"Fox Kansas Eyewitness News at Nine" (-2011)
DEFUNCT; produced by KWCH, unrelated to current newscast produced by KSNW
Past Ownership: Clear Channel (-2007), Newport Television (2007-2012)

KSNT/Channel 27
Topeka
"Action News" (1973-77)
"Pacesetter 27" (1977-82)
"KSN NewsCenter" (1982-)
"KSN NewsCenter 27"
"KSNT News"
"27 News"
"KSNT 27 News"
"27 News" (2010-2011)
Past Call Letters: KTSB (1967-82)
Past Ownership: Ralph C. Wilson, SJL Communications, Lee Enterprises, Emmis, Montecito, New Vision (-2012)

KTMJ-CA/Channel 43
Topeka
"Fox 4 News"
DEFUNCT; simulcast of WDAF morning and 9pm news
"27 News on Fox 43" (-2011)
Past Ownership: New Vision (-2012)

KTKA/Channel 49
Topeka
"Newsline 49" (1983-84)
DEFUNCT
"49 Eyewitness News" (1989-90s)
"49 News" (1990s)
"News Source 49" (1990s-2001)
"49 News" (2001-4/19/02)
DEFUNCT, unrelated to current newscast
"49 News" (-2011)
Past Call Letters: KLDH (1983-87)
Past Ownership: World Co. (1998-2011), Parkin Media (-2012)

KENTUCKY:

WAVE/Channel 3
Louisville
"Daily News" (1950s)
"WAVE News Report" (1960s-70s)
"WAVE Newswatch" (1970s)
"Newswatch 3" (1980s)
"WAVE-TV News" (1980s)
Past Channel Number: 5
Past Ownership: Orion Broadcasting, Liberty Corp[Cosmos Broadcasting] (-2005)

WPSD/Channel 6
Paducah/Cape Girardeau, MO/Harrisburg, IL
"News Picture" (1960s-1973)
"NewsBeat '74" (1974)
"NewsBeat '75" (1975)
"NewsBeat '76" (1976)
"NewsBeat 6" (1977-1980s)
"NewsChannel 6"
"WPSD NewsChannel 6" (-2008)
Past Ownership: Paducah Newspapers

WQWQ-LP/Channel 9
Paducah
"Heartland News at Nine" (-2007)
DEFUNCT; seperate 9pm newscast produced by KFVS/Cape Gerardeau, MO
Past Affiliation: UPN (-2006)

WHAS/Channel 11
Louisville
"Focus: 1pm"/"Channel 11 News Hour"/"Focus: 11pm" (1960s-70s)
"News 11" (1970s)
"Action 11" (1970s-80s)
"Action 11 News" (1980s-91)
"Kentuckiana's NewsChannel: WHAS-11" (1991-2000s)
Past Affiliation: CBS
Past Ownership: Bingham Broadcasting, Providence Journal

WBKO/Channel 13
Bowling Green
"Channel 13 News Report" (-1973)
"NewsCenter 13" (1973-2004)
Past Call Letters: WLTV
Past Affiliation: Independent (-1967)
Past Ownership: Benedek Broadcasting

WLEX/Channel 18
Lexington
"WLEX-TV News" (1960s)
"Dateline News" (1970s)
"18 Action News" (1970s-80s)
"Eyewitness News" (1980s)
"18 News" (1980s-90s)
"18 Action News" (1990s)

WAZE/Channel 19
Madisonville, KY/Evansville, IN
"News 25 at Nine" (1999-2000)
DEFUNCT; 9pm newscast produced by WEHT/Evansville, IN
Past Call Letters: WLCN, WWAZ
Past Affiliation: Religious Independent, UPN, WB (-9/17/06), The CW (9/18/06-2011)
DARK

WQTV-LP/Channel 24
Murray
"Heartland News at Nine" (-2007)
DEFUNCT; 9pm newscast produced by KFVS/Cape Gerardeau, MO
Past Call Letters: W46BE
Past Channel Number: 46
Past Affiliation: All News Channel/Channel America, WB, UPN (-2006)
Past Ownership: Jackson Purchase Broadcasting, Murray State University

WKYT/Channel 27
Lexington
"NewsCenter 27"
"27 NewsFirst" (-2012)
Past Call Letters: WKXP

WKYT-DT/Channel 27.2
Lexington
"UPN News" (-9/06)
DEFUNCT
Past Affiliation: UPN (-9/17/06)

WLKY/Channel 32
Louisville
"Metro Report" (1960s)
"Complete Information News" (1960s-69)
"32 Eyewitness News" (1969-70s)
"32-Alive Newsroom"/"32-Alive News" (1970s-80s)
"Channel 32 News" (1990s)
"NewsChannel 32"
"WLKY NewsChannel 32" (-2009)
Past Affiliation: ABC
Past Ownership: Combined Communications Corp., Pulitzer

WBKI/Channel 34
Campbellsville
"Kentucky News Tonight" (1990s)
DEFUNCT, unrelated to current newscast
"WHAS 11 News Live at Ten on the CW Louisville" (-2010)
"WBKI News at Ten" (2010)
"WHAS 11 News at Ten on WBKI" (2010-2012)
DEFUNCT; produced by WHAS
Past Affiliation: Fox
Past Call Letters: WGRB
Past Ownership: Cascade Broadcasting

WTVQ/Channel 36
Lexington
"WBLG-TV News"
"Big 62 News"
"Newswatch 62" (1970s)
"Newswatch 36"
"The News"
"TVQ Eyewitness News" (1980s)
"NewsChannel 36" (1990s-2004)
"Action News 36" (2004-2008)
"WTVQ 36 News" (2008-2009)
Past Channel Number: 62
Past Call Letters: WBLG
Past Ownership: Star Broadcasting, Shamrock Broadcasting, Park Broadcasting (-1997), Media General (1997-2008)

WTVQ/Channel 36.2
Lexington
"ABC 36 News at Ten"
DEFUNCT

WNKY/Channel 40
Bowling Green
UNKNOWN (1990s)
DEFUNCT
"Channel 4 News" (2000s)
DEFUNCT; simulcast of WSMV/Nashville 10pm news
Past Call Letters: WKNT
Past Affiliation: Fox

WDRB/Channel 41
Louisville
"41 Report" (1970s-80s)
DEFUNCT, news briefs unrelated to current newscast
"The News at Ten" (1989-96)
"Fox News at Ten" (1996-)
"Fox News" (-2011)
Past Affiliation: Independent (1971-1986)

WKAG-CA/Channel 43
Hopkinsville
"Newswatch 43" (1986-2004)
"Newswatch" (2004-2010)
"Source 16" (2010-2011)
DEFUNCT
Past Ownership: Owen Broadcasting, New Wave Communications

WYMT/Channel 57
Hazard
"57 News Service" (1970s-)
Past Call Letters: WKYH (1969-84)
Past Affiliation: NBC (1969-84)

WYMT-DT/Channel 57.2
Hazard
"UPN News" (-9/06)
DEFUNCT
Past Affiliation: UPN (-9/17/06)
(Simulcast of WKYT-DT)

LOUISIANA:

WBRZ/Channel 2
Baton Rouge
"Your Esso Reporter"
"The Bob Richards Report"
"Night Desk"
"WBRZ-TV News Service" (-1971)
"TV-2 News" (1974-1979)
"Eyewitness News" (1979-94)
"WBRZ Channel 2 News" (1994-2001)
Past Affiliation: NBC/ABC (-1971), NBC (-1977)

KATC/Channel 3
Lafayette
"TV-3 News" (1960s)
"News 3" (1970s)
"Action 3 News" (1980s)
"Newswatch 3" (1980s)
"Action 3 News" (1990s)
"NewsChannel 3" (1990s)
Past Ownership: Acadia Television, RP Companies

KTBS/Channel 3
Shreveport
"Action Three News" (1970s-80s)
"Channel 3 News" (1980s)
"3 Ark-La-Tex News" (1990s)

WWL/Channel 4
New Orleans
"Shell News" (1957-59)
"Newsroom" (1959-63)
"TV-4 News" (1963-66)
"News 4" (1966-)
Past Ownership: Loyola University, Belo (-2013)

KALB/Channel 5
Alexandria
"News Central 5"

KTAL/Channel 6
Texarkana/Shreveport
"The News of the Night" (1952-58)
"The Tri-State Report" (1958-60)
"The Television 6 Report" (1960-64)
"The TV-6 News" (1964-)
"Newscope" (-1974)
"NewsCenter 6" (1974-2001)
"NewsChannel 6" (2001-2006)
"KTAL News" (2006-2009)
Past Call Letters: KCMC
Past Ownership: Texarkana Gazette, WECHO Media (-2001)

WDSU/Channel 6
New Orleans
"WDSU-TV News"
"Channel 6 News" (1966-74)
"Newswatch 6" (1974-82)
"NewsCenter 6" (1982-87)
"6 News" (1987-1994)
"Channel 6 News" (1994-99)
"WDSU 6 News" (1999-2000)
"WDSU NewsChannel 6" (2000-2009)
Past Ownership: Royal Street (1948-72), Cosmos (1972-89), Pulitzer Broadcasting (1989-99)

KJUN-CA/Channel 7
Morgan City
"HTV NewsTalk"
(Satellite of KFOL-CA)

KNOE/Channel 8
Monroe
"TV-8 Report"
"TV-8 News"
Past Ownership: Noe Family Partnership

WVUE/Channel 8
New Orleans
"WJMR-TV News"
"The New Orleans Report"
"The Evening News"/"24 Hours" (1965-76)
"News Scene 8" (1976-85)
"Channel 8 News" (1985-)
"News 8 New Orleans"
"News 8"
"Fox News Eight"
Past Call Letters: WJMR (1953-65)
Past Channel Number: 61 (1953-58), 20 (1958-59), 13 (1959-64), 12 (1964-70)
Past Affiliation: CBS/ABC (1953-57), ABC (1957-1995)
Past Ownership: Burnham Broadcasting (-1995), SF Broadcasting (1995-3/98), Emmis Communications (3/98-2008)

WAFB/Channel 9
Baton Rouge
"NewsLine 9"
"WAFB News"
Past Ownership: AFLAC

KLFY/Channel 10
Lafayette
"Eyewitness News" (-2013)
"News 10"/"Acadiana's Multimedia News" (2013-2014)
Past Affiliation: ABC (Secondary, 1955-62)

KTVE/Channel 10
Monroe
Your Esso Reporter (1955-1957)
Newsroom (1957-1964)
The Sixth Hour Report/The Eleventh Hour Report (1964-1973)
TV-10 News (1973-1979)
NewsScene 10 (1979-1983)
"Channel 10 News" (1983-1994)
"Region 10 News" (1994-2006)
"NBC 10 News" (2006-2013)
Past Ownership: Piedmont

KSLA/Channel 12
Shreveport
"Channel 12 News"
"Eyewitness News"

KADN/Channel 15
Lafayette
"Acadiana in Review" (1980s)
DEFUNCT; unrelated to current newscast
"Fox 15 News" (-2008)
Past Call Letters: KLNI (1970s; DARK)
Past Affiliation: NBC (1970s), Independent (1980-86)

KPXJ/Channel 21
Shreveport
"UPN 21 News" (-2006)
"KPXJ 21 News (2006-2009)
Past Affiliation: Pax, UPN (-9/17/06)

WGNO/Channel 26
New Orleans
"WGNO News" (1971-78)
"TV-26 News"
DEFUNCT
"ABC 26 News" (1996-2011)
Past Call Letters: WWOM (1967-71)
Past Affiliation: Independent (1967-95), The WB (1995-96)
Past Ownership: David Wagenvoord, Communications Corp. of the South, Seymour Smith (-1978), Glendive Media (1978-83)

KVHP/Channel 29
Lake Charles
"Fox 29 News" (1999-2004)
DEFUNCT
"Fox 29 News from the Capital" (2009-)
DEFUNCT; rebroadcast of WBRZ 6pm news
Past Affiliation: Independent (1982-86)

KFOL-CA/Channel 30
Houma
"HTV NewsTalk"

KLAX/Channel 31
Alexandria
"Prime News 31" (1983-)
"31 News"
"KLAX-TV 31 News" (-1996)
"31 Action News" (1996-2001)
DEFUNCT, unrelated to current newscast
Past Affiliation: Independent (1983-85)

KMSS/Channel 33
Shreveport
"Fox 33 News"
"Fox News Shreveport" (-2008)
"Fox News Ark-La-Tex" (2008-2010)
Past Affiliation: Independent (1985-86)

WVLA/Channel 33
Baton Rouge
"Metro News"
"33 News"
"Baton Rouge Tonight"
DEFUNCT
"33 Today"/"NBC 33 News Today" (-2002)
"Morning Baton Rouge" (2002-1/2005)
DEFUNCT, unrelated to current newscast
Past Call Letters: WRBT (1971-87)
Past Affiliation: ABC (1971-77)
Past Ownership: Romac/Rush Broadcasting, Vetter Louisiana, White Knight Broadcasting (-2013)

WNOL/Channel 38
New Orleans
"ABC 26 News at Nine"
"Nola 38 News at Nine" (-6/10)
DEFUNCT; produced by WGNO
Past Affiliation: Independent (1984-86), Fox (1986-96), The WB (1996-2006)
Past Ownership: TVX Broadcasting (1985-89), Qwest Broadcasting (1989-2000)

KBTR-CA/Channel 41
Baton Rouge
"Baton Rouge Today"
Past Call Letters; W49KG,W19KG
Past Channel Number: 49 (1987-88), 19 (1988-2002)
Past Affiliation: All News Channel, Independent, UPN (1995-99)
Past Ownership: Great Oaks Broadcasting (1987-)

WGMB/Channel 44
Baton Rouge
"Fox 44 News" (-2008)
Past Ownership: Communications Corp. of America (-2013)

WNTZ/Channel 48
Alexandria/Natchez, MS
"UNKNOWN" (1985)
DEFUNCT
"Fox News Louisiana A.M." (2007-2008)
DEFUNCT; simulcast of WGMB morning news
Past Affiliation: Independent (1985) DARK (1985-91)
Past Ownership: Perkins (1985), Delta Media (1991-), Communications Corp. of America (-2013)

WUPL/Channel 54
Slidell/New Orleans
"Eyewitness News at Nine" (2007-2013)
DEFUNCT; produced by WWL
Past Affiliation: UPN (1995-2006)
Past Ownership: Cox (1997), Paramount Stations Group, (1997-)


Maine through Wyoming, plus Puerto Rico, U.S. Territories, and Canada can be found on page two.